سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همایش ملی گردوی تویسرکان مطرح شد؛

درخواست استاندار همدان برای ثبت ملی شدن گردوی تویسرکان

استاندار همدان گفت: از رئیس سازمان میراث فرهنگی که از مدیران فعال کابینه هستند درخواست دارم تا گردوی تویسرکان ثبت ملی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان در همایش ملی گردو، منبت و فرش تویسرکان با بیان اینکه این همایش هر سال بهتر از سال قبل برگزار می شود، گفت: تاکنون به خوبی توانمندی های شهرستان تویسرکان معرفی شده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته قرار شد سالنی در اشترمل با تعهد یک میلیارد تومان ایجاد شود که ما تعهد خود را انجام دادیم و امیدوارم امسال به بهره برداری برسد، گفت: از رئیس سازمان میراث فرهنگی که از مدیران فعال کابینه هستند درخواست دارم تا گردوی تویسرکان ثبت ملی شود.

نیکبخت بااشاره به اینکه در طرح بی نظیر سرشاخه کاری گردو طی سال گذشته و امسال دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و کشاورزان هم استقبال کردند، گفت: در این اقدام ۳۰ هزار مورد سرشاخه زنی انجام شد.

وی با تاکید براینکه تویسرکان ماوایی از همه خصوصیات برجسته است، اضافه کرد: مبل و منبت تویسرکان بی نظیر است.

استاندار همدان بابیان اینکه تویسرکان در گردو پایتخت طلای سبز جهان است و فرش تویسرکان هم سابقه دار است، گفت: تویسرکان دارای مردم ولایتمدار و متعهد و دارای بزرگان بسیاری است و همین بس که تویسرکان مدفن یک پیامبر الهی است که بسیار ارزشمند است وجای افتخار دارد.

استاندار همدان همچنین با بیان اینکه آبان ماه امسال نمایندگان ۱۸۰ کشور به همدان می آیند و نشان داده می شود که ایران منزوی نیست و در برابرعربستانی که با ذلت در برابر آمریکا تعظیم می کند ایران با عزت به دنبال اقتداراست، گفت: رونق گردشگری با برندسازی بیشتر محقق می شود.

نیکبخت تاکید کرد: افزایش چشمگیر آمار گردشگران در همدان نشان از موفق بودن برنامه های گردشگری دارد.

وی با تاکید براینکه باید بر روی صنایع تبدیلی گردو باید بیشتر کار شود، اضافه کرد: سرابهای نهاوند بی نظیر است و می تواند مقصد گردشگری برای جهانگردان شود و خواهش بنده این است که به سرابها نیز کمک شود.

انتهای پیام/ د

گردوی تویسرکان ثبت ملی می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.