فرماندار تویسرکان گفت: برگزاری همایش ملی گردو فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری و اقتصادی شهرستان تویسرکان است.

همایش ملی گردو زمینه ای برای توسعه اقتصادی و گردشگریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حبیب مومیوند، فرماندار تویسرکان شب گذشته  در نشست هم‌اندیشی با فعالان فضای مجازی شهرستان تویسرکان با محوریت همایش ملی گردو و صنایع مبل و منبت افزود: همایش ملی گردو از یک سو، معرفی کارشناسانه و هدفمند محصول گردو و صنایع مبل و منبت تویسرکان و از سوی دیگر معرفی ظرفیت های متنوع شهرستان در بخش‌های مختلف با هدف جذب بیش از پیش گردشگران را دنبال می‌کند.

وی ادام داد: شهرستان تویسرکان به اذعان وزارت جهاد کشاورزی و مردم ایران بهترین و مرغوبترین محصول گردوی کشور را تولید و عرضه می‌کند و به همین دلیل پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.

مومیوند از فعالیت بیش از چهار هزار و 747 کارگاه صنایع مبل و منبت در شهرستان تویسرکان خبر داد و بیان کرد: همچنین نزدیک به هشت هزار نفر شاغل در این بخش در شهرستان تویسرکان فعالیت می‌کنند و تویسرکان از این حیث رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: همایش ملی گردو و صنایع مبل و منبت متعلق به همه تویسرکانی‌ها در هر نقطه ایران و جهان است و به همین دلیل از ایده‌ها، نظرات و پیشنهادهای اندیشمندان، صاحب نظران و عموم مردم برای برگزاری هر چه بهتر این همایش استقبال می‌کنیم.

فرماندار تویسرکان گفت: سال گذشته شاهد برگزاری اثر بخش و متفاوت جشنواره ملی گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دست باف در تویسرکان بودیم که باعث شد میزان گردشگرانی که تویسرکان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

این مسئول اضافه کرد: دست تعامل و همکاری خود را به سوی عموم مردم تویسرکان و از جمله فعالان فضای مجازی دراز می‌کنیم و می‌خواهیم که فضا و رنگ و بوی همایش ملی گردو و صنایع مبل و منبت در فضای مجازی بیش از پیش معرفی کننده توانمندی‌های شهرستان تویسرکان باشد.

مومیوند ابراز کرد: امیدواریم برگزاری همایش ملی گردو و صنایع مبل و منبت در سال های آینده از صفر تا صد توسط بخش خصوصی انجام شود.


انتهای پیام/ج

همایش ملی گردو زمینه ای برای توسعه اقتصادی و گردشگری

برچسب ها: فرمانداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.