سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رییس جمهور؛

صنعت گردشگری بیشترین بازدهی را در توسعه پایدار دارد

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امروزه صنعت گردشگری بیشترین بازدهی را در توسعه پایدار دارد و در این زمینه حرف اول را می زند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در نهمین جشنواره ملی گردو، منبت و فرش دستباف تویسرکان گفت: امروزه دیگر هیچ تردیدی برای مسئولان و برنامه ریزان توسعه در سراسر جهان باقی نمانده که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اقتصادی و اجتماعی و بیشترین بازده است.

وی بابیان اینکه با چنین رویکردی شاهد رشد روزافزون و شتابان گردشگری در جهان هستیم، گفت: گردشگری به اشتغال جهان بسیار کمک کرده و از هر ۱۰ شغل یک شغل مربوط به چرخه گردشگری است.

مونسان گفت: نگاهی به داشته های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشورمان نشان از غنای ایران در جاذبه های گردشگری دارد و وجود یک میلیون اثر تاریخی، فرهنگی و بیش از ۳۴ هزار اثر ثبت شده به عنوان آثار ملی و ثبت ۲۳ اثر به عنوان آثار جهانی، ایران را در زمره یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر جاذبه های گردشگری قرار داده است.

مونسان بابیان اینکه گردشگری در ایران ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دربرگرفته است، گفت: گردشگری در شش ماه اول امسال ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه دولت عزم دارد با گردشگری معضل بیکاری را برطرف کند، گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون صادرات صنایع دستی در سال گذشته محقق شد و ۱۹۰۰ پروژه در بخش گردشگری در حال اجرا است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین بابیان اینکه دو رویداد بزرگ در همدان در حال انجام است، گفت: اجلاس آبان ماه یک فرصت بی نظیر برای معرفی کشور در شرایط حاضر است و برای همدان بسیار مهم است تا همدان با یک اسم بین المللی به جهان شناخته شود.

وی بابیان اینکه تلاش می کنیم تا همدان در جایگاه خود قرار گیرد کمااینکه از استاندار همدان که با درایت مسیر رشد گردشگری را فراهم کرده و زیرساختها را مهیا کرده قدردانی می کنم، گفت: غار علیصدر یک عنوان شناخته شده برای همدان است.

مونسان گفت: با توجه به چنین ظرفیت هایی که تنها گوشه ای از داشته های ارزشمند شهر و استان همدان است امیدواریم با استفاده حداکثری از حمایت های دولت و توانمندی های خوب بخش خصوصی و همراهی مردم بانشاط و تلاشگر این خطه، شاهد شکوفایی هر چه افزونتر گردشگری استان در بعد گردشگری داخلی و جذب گردشگران بین المللی باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادامه به وضعیت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان اشاره کرد و گفت: تویسرکان دارای ۲۲۱ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری است که ۶۷ اثر از میان مجموع آثار شهرستان جزء آثار با ثبت ملی است.

مونسان بابیان اینکه صنایع دستی تویسرکان در رشته‌های منبت، سفال، گلیم، چرم و تکه دوزی فعال است و در مجموع ۵ هزار و ۷۰۰ کارگاه صنایع‌دستی در تویسرکان وجود دارد که از این تعداد ۴ هزار و ۷۵۰کارگاه مختص صنعت منبت است، گفت: تویسرکان سال گذشته شاهد برگزاری جشنواره ملی گردو در شهر تویسرکان و جشنواره صنایع مبل و منبت در روستای اشترمل بود که با استقبال خوب مردم و گردشگران روبرو شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره‌ها را معرفی شهرستان، جاذبه‌های گردشگری، صنایع فعال و همچنین معرفی تولیدات باغی و کشاورزی این شهرستان برشمرد و گفت: محصول چندمنظوره گردو و صنایع مبل و منبت از مهمترین ظرفیت‌های تویسرکان برای جذب گردشگران به شمار می‌روند که پویایی اقتصاد تویسرکان را به دنبال دارد.

مونسان افزود: شهرستان تویسرکان با برخورداری از بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های گردو و تولید این محصول با کیفیتی بالا، پایتخت گردوی ایران نام گرفته و همچنین یکی از با سابقه‌ترین و بزرگترین قطب‌های تولید صنایع مبل و منبت در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: این شهرستان با برخورداری از بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ کارگاه صنایع مبل و منبت و حدود ۸ هزار شاغل در این بخش از قطب‌های مطرح و مهم تولید صنایع مبل و منبت در کشور به شمار می‌رود.

مراسم افتتاح این همایش با حضور استاندار همدان، مسئولان استانی و شهرستانی، مردم و فعالان عرصه منبت، گردو و فرش برگزار شد.

گفتنی است، همایش گردو، منبت و فرش دستباف از 16 تا 20 مهرماه در جوار آرامگاه حضرت حیقوق نبی (ع) با فعالیت 74 غرفه برای بازدید عموم فعال است.

انتهای پیام/ د

نقش مهم صنعت گردشگری در افزایش توسعه پایدار

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.