سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدون همکاری حوزه‌های علمیه محقق نمی‌شود

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نود راهکار پیش‌بینی شده اما بدون همکاری حوزه‌ها این راهکارها محقق نمی‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علیرضا رحیمی  در گردهمایی استانی کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، به تشریح اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد همکاری‌ها در سطوح مختلف پرداخت و گفت:اعضای این کمیته قرارگاه فرهنگی استان بوده و مسئولیت فرهنگی به عهده دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه به‌عنوان «مروج فرهنگ عمومی» و «فرهنگ دینی» است.

وی دانش‌آموزان و نسل آینده‌ساز کشور را مخاطب مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه دانست و گفت: با تصویب و اجرای سند تحول، خوشبختانه آموزش و پرورش بیش از گذشته زمینه را برای حضور و فعالیت دستگاه‌های فرهنگی در جهت کمک به حوزه تعلیم و تربیت فراهم کرده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نود راهکار پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: بدون همکاری حوزه‌ها این راهکارها محقق نمی‌شود بنابراین باید همه با هم در راستای تحقق اهدف تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه‌ها و فعالیت‌های مشترک آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه در قالب کمیته همکاری‌ها پرداخت و ادامه داد: امور تربیتی، نقد کتاب‌های درسی، تربیت نیروی انسانی و حوزه پژوهشی از عرصه‌های فعالیت مشترک است، که می‌توان به آن اشاره کرد.

رحیمی با اشاره به محور و ملاک همکاری‌های کمیته، افزود: امروز آموزش و پرورش به کمک حوزه‌های علمیه نیاز دارد و مخاطبین حوزه نیز در آموزش و پرورش است و باید حوزه‌ها در تربیت نیروی انسانی تأثیرگذار کمک کنند.

وی اظهار کرد: باید با همکاری این دو نهاد، نیروهایی تربیت شوند که توانایی تأثیرگذاری و جهت‌دهی صحیح فرهنگی را در آموزش و پرورش داشته باشند و برنامه و حرکت برنامه‌محور تهیه و تدوین شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش همکاری تعاملی، مطالبه‌گری و ظرفیت‌سازی را سه رویکرد ستاد همکاری‌ها بیان کرد و گفت: امروز فضای لازم برای فعالیت وجود دارد اما باید از همدیگر مطالبه‌گری کرد تا بلکه همکاری‌ها منجر به ظرفیت‌سازی شود.

انتهای پیام/م

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.