سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملکرد سیستم بانکی استان در پرداخت تسهیلات طرح رونق، رضایت‌بخش است

استاندار زنجان گفت:عملکرد سیستم بانکی استان در پرداخت تسهیلات طرح رونق، رضایت‌بخش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛استاندار زنجان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت:در مجموع، ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ۵۹۶ متقاضی، طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ پرداخت شده و در این مدت، ۲۹۳ میلیارد تومان از تسهیلات مذکور، وصول شده که نشان از عملکرد مطلوب سیستم بانکی استان دارد.

درویش امیری افزود:تسهیلات بخش تولید، عمدتا به‌صورت سرمایه در گردش و در قالب قرارداد یک‌ساله بوده و قسمتی نیز مربوط به سرمایه‌گذاری ثابت و دارای فرصت بازپرداخت ۳ تا ۵ ساله هستند.

وی ادامه داد:سیستم بانکی استان پرداخت، تمدید و استمهال تسهیلات را برای سال جاری نیز در دستور کار خود قرار داده و از این طریق به چرخه تولید، اشتغال و رشد اقتصادی استان کمک کند.

استاندار زنجان ادامه داد:تمدید و استمهال تسهیلات باید با اخذ مجوز قانونی و طبق ضوابط و مقررات بانک مرکزی انجام شود.

درویش امیری با بیان اینکه سیستم بانکی استان باید نسبت به تمدید تسهیلات سرمایه در گردش، مانند سال گذشته عمل نماید به‌گونه‌ای که سود و کارمزد مربوطه، دریافت و اصل تسهیلات به مدت یک سال دیگر تمدید گردد گفت: تاکنون هیچ‌گونه پرداخت دستوری از سیستم بانکی استان، خواسته نشده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه همواره بر تسریع در امور و تشویق سرمایه‌گذاران با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه تاکید شده است ادامه داد:سیستم بانکی استان هرگز نباید با پرداخت‌های غیرکارشناسی، موافقت نماید.

درویش امیری تصریح کرد:در صورت پرداخت تسهیلات غیرکارشناسی، وصول مطالبات در آینده با مشکل جدی مواجه می‌شود، لذا باید دستگاه‌های متولی بخش تولید، صنعت و خدمات، همکاری و همراهی لازم را در این زمینه با سیستم بانکی استان به عمل آورند.

مقام عالی استان همچنین خاطر نشان کرد:جابه‌جایی حریم حفاظت‌شده ماهنشان توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مورد پذیرش واقع شده است، لذا دستگاه‌های متولی، لیست واحد‌های آبزی‌پرور منطقه را احصاء نموده و نسبت به توقف و تعطیلی واحد‌های غیرمجاز و عدم صدور پراونه بهره‌برداری اقدام نمایند.

وی افزود:ضروری است نسبت به مدیریت، هدایت و آگاه‌سازی واحد‌های آبزی‌پروری استان از خطرات زیست‌محیطی، اهتمام جدی صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ن
 

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.