سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی وضعیت استخدام فاز ۲ پالایشگاه آبادان

اعضای کارگروه اشتغال کمیسیون اجتماعی مجلس وضعیت استخدام فاز ۲ پالایشگاه آبادان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ حجت الاسلام ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در نشست کارگروه اشتغال مجلس   با یادآوری سفر قبلی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در زمستان ۹۵ گفت: باید بگوییم اوضاع بیکاری بدتر شده است؛ امسال شوری آب موجب از بین رفتن کشاورزی منطقه شد که این موضوع خود افزایش بیکاری را رقم زد.

وی افزود: با وارد کردن نیروهایی خارج از منطقه و استان و دادن فرصت های شغلی به آنان، مردم بومی احساس کرده اند که در این زمینه تبعیض وجود دارد لذا نیاز به نگاه عمل گرایانه   داریم و باید از در راس قرار دادن مدیران نفوذی دست بکشیم.

  امام جمعه آبادان با توجه به شرایط روستاها و کشاورزی پس از شوری آب خواستار نگاه ویژه به اشتغال روستاها شد.

موسوی فرماندار آبادان هم گفت: تلاش ما این است تا فرصت های شغلی در اختیار افراد بومی و اهالی آبادان قرار بگیرد و از این پس از  استخدام افراد غیربومی در بنگاه های کار و اشتغال جلوگیری می کنیم.

عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز موضوع استخدام در فاز ۲ پالایشگاه ،نوع حقوق و نوع قرارداد آنها بررسی می شود.

جلیل مختار  نماینده مردم آبادان هم با اشاره به ماده ی ۴۷ برنامه ششم توسعه که  به صراحت اولویت کارگیری پیمانکاران را به شرکت ها و افراد بومی می دهد تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها مکلف اند از این ماده قانونی تبعیت کنند و اولویت را با نیروهای بومی بر اساس علم و تجربه آنها قرار دهند. دستگاه های دولتی باید قانون را اجرا کنند و مجلس وظیفه نظارت را برعهده دارد.

وی گفت: پروژه ی فاز ۲ پالایشگاه ۸ سال بلاتکلیف بود و بلاخره اجرایی شد. در گام اول ۲۲ هزار و ۷۹۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند سپس معرفی شدگان از سوی اداره کار و با تخصص ۷ هزار و ۸۱۵ نفر بودند و در نهایت ۸۲۸ نفر به عنوان شاغل معرفی شدند.

از ابتدای این طرح برای ۱۸۰۰ نفر بیمه پراخت شده است که تنها ۳۴۰ نفر از آنها آبادانی و خرمشهری بوده اند.

بخش زیادی از بیکاران شهر بالای سی سال سن دارند و مجردند و فرصت ازدواج از آنان گرفته شده است.

انتهای پیام/ د

برگزاری نشست کارگروه اشتغال مجلس در آبادان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.