سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور لیبی برکنار شد

فائز السراج، رئیس دولت لیبی که مورد حمایت سازمان ملل است، روز یکشنبه کابینه خود را ترمیم و عبدالسلام عاشور، وزیر کشور را برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فائز السراج، رئیس دولت لیبی که مورد حمایت سازمان ملل است، روز یکشنبه کابینه خود را ترمیم و عبدالسلام عاشور، وزیر کشور را برکنار کرد.

این اقدام در بحبوحه تلاش‌ها برای تقویت امنیت در پی درگیری‌ها در اطراف طرابلس انجام می‌شود. براساس حکمی که توسط فائز السراج (که ریاست دولت وفاق ملی را برعهده دارد) امضا شده است، فتحی باشاغا (هم اکنون) مسئول وزارت کشور است.

باشاغا -- نماینده‌ای که جلسات پارلمان را تحریم کرده بود -- جایگزین عبدالسلام عاشور می‌شود که از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ در این سمت بود. وزیر کشور جدید از اهالی مصراته است، شهری با شبه نظامیان قدرتمند که در ۲۰۰ کیلومتری شرق طرابلس واقع شده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در لیبی برای وزرای جدید آرزوی موفقیت و اعلام کرد آماده است از آن‌ها برای اجرای توافقات امنیتی جدید در طرابلس حمایت کند.

یک ماه درگیری‌های بین شبه نظامیان رقیب به کشته شدن بیش از ۱۰۰ تن در جنوب طرابلس منجر شد و تنها فرودگاه فعال پایتخت لیبی واقع در حومه شرقی شهر نیز به طور موقت تعطیل شد تا این که دولت اواخر ماه سپتامبر از توافق آتش بس خبر داد. لیبی از زمان سقوط معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ درگیر هرج و مرج است.

انتهای پیام/

فتحی باشاغا به عنوان وزیر کشور لیبی منصوب شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.