صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه در پایتخت لیبی که از یک ماه پیش شدت گرفته است، جان نزدیک به نیم میلیون کودک را تهدید می‌کند.

یونیسف: خشونت و ناامنی جان نیم میلیون کودک را در طرابلس تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه اعلام کرد خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه در طرابلس، پایتخت لیبی که از یک ماه پیش شدت گرفته است، جان نزدیک به نیم میلیون کودک را تهدید می‌کند.

طبق تازه‌ترین آماری که وزارت بهداشت لیبی شنبه شب منتشر کرد از بیست و هفتم اوت گذشته درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های شبه نظامی رقیب در طرابلس دست کم یکصد و پانزده کشته و چهارصد زخمی برجا گذاشته است.

یونیسف در بیانیه خود هشدار داد این درگیری‌ها در بیست و چهار ساعت گذشته در جنوب طرابلس تشدید شده و جان بیش از نیم میلیون کودک با خطر جدی روبرو است. در سرتاسر لیبی نزدیک به دو میلیون و ششصد کودک به کمک‌های فوری نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خشونت‌های خونین اخیر در طرابلس یک هزار و دویست خانواده را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است. یونیسف با اشاره به این که نزدیک به بیست و پنج هزار نفر در پی این خشونت‌ها در طرابلس آواره شده اند تاکید کرد تقریبا نیمی از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند که با خطرات مختلف از جمله انواع نقض حقوق کودکان روبرو هستند.

دولت لیبی مستقر در طرابلس که از مشروعیت و حمایت بین المللی برخوردار است هفته پیش از سازمان ملل متحد خواست برای حفاظت از غیرنظامیان و پایان دادن به درگیری‌های خشونت بار در پایتخت که از اواخر اوت تاکنون ده‌ها کشته و صد‌ها زخمی بر جا گذاشته است، تدابیری قاطع و موثر اتخاذ کند.

لیبی از زمان سقوط رژیم معمر قذافی در سال 2011 به علت فعالیت‌های گروه‌های مسلح غیرقانونی، گروه‌های شبه نظامی و قبایل قدرتمند مسلح دستخوش آشوب‌ها و هرج و مرج شده است. به رغم توافق نامه آتش بس در لیبی که چهارم سپتامبر امسال تحت نظارت سازمان ملل متحد امضا شد، درگیری‌های مسلحانه خونین در برخی مناطق طرابلس به ویژه محله صلاح الدین و جاده منتهی به فرودگاه بین المللی طرابلس که سال 2014 در درگیری‌های مشابه تخریب شد، از سر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار