سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در حوزه جهاد مقدس اشتغال و کارآفرینی

استاندار خراسان رضوی گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها در حوزه جهاد مقدس اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان در پانزدهمین جلسه کارگروه استانی اشتغال در مشهد که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از کار آفرینی و اشتغال به عنوان جهادی مقدس یاد کرد و گفت: تحقق این مهم رفع بخش مهمی از دغدغه‌های جامعه را در بر خواهد داشت و از همین رو در اولویت کاری دستگاه‌های استان قرار دارد.

وی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در حرکت بر مدار برنامه و تلاش برای تحقق اشتغال هدف گذاری شده برای امسال افزود: تا کنون ۶۰ درصد از برنامه امسال برای ایجاد ۱۱۰ هزار اشتغال محقق شده و تا کنون ۶۵ هزارو ۵۲۱ شغل جدید در استان شکل گرفته است.

رشیدیان وجود منابع انسانی و توانمند را از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان برشمرد و تاکید کرد: یکی از این ظرفیت‌ها وجود ۵ هزار نفر جویای کار از فرزندان شاهد و ایثارگر در استان دانست است که این قشر باید در حوزه تسهیلات مشاغل حمایتی دیده شوند.

وی با بیان این که نگاه ما در حوزه مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، امدادی نیست و به دنبال توانمند سازی هستیم، گفت: سال گذشته، ۲۰ هزار نفر از مستمری بگیران استان، توانمند و از این ردیف خارج شدند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تفاهم صورت گرفته با رئیس کمیته امداد کشور مبنی بر اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۱۵ هزار اشتغال، گفت: با تخصیص این اعتبار، آمار اشتغال افزایش خواهد یافت و به هدف گذاری تعیین شده دست خواهیم یافت.

رشیدیان ادامه داد: تمامی مسائل و مشکلات با همکاری و همدلی همه بخش‌ها حل می‌شود و امید است با ظرفیت‌هایی که دولت برای بهره برداری بهتر از مزیت‌های بالقوه استان فراهم کرده این امر به خوبی محقق شود.

وی افزود: بخش خصوصی استان از توانمندی بالایی برخوردار بوده و امید است امسال نیز با کمک و همراهی همه بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی خراسان رضوی همانند سال گذشته که رتبه نخست اشتغال کشور را از آن خود کرد، امسال نیز این جایگاه را حفظ کند.

رشیدیان ادامه داد: امید است حرکت جهادی که در بحث اشتغال برای جوانان را آغاز کرده ایم، با برنامه ریزی‌های مناسب ادامه داده و نتیجه مطلوب نیز حاصل شود.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

برگزاری جلسه کارگروه استانی اشتغال در مشهد

برچسب ها: اشتغال ، کارآفرینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.