سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز مطرح کرد؛

سمپوزیم نقشه‌برداری مغز؛ اقدامی مهم در راستای شناسایی مغز/ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال این حوزه

قدیری گفت: با ایجاد ستاد علوم شناختی و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در کشور، پروژه‌هایی در راستای شناسایی مغز در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین قدیری‌ معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در نشست خبری که امروز‌ در ساختمان این آزمایشگاه برگزار شد، گفت: امروز یکی از رسالت‌های این مجموعه ترویج، توسعه و رشد توانمندسازی‌ پژوهش‌ های کشور در حوزه علوم مغز و شناختی است، عرصه ای که یکی از حوزه های مهم  و رتبه اول دنیا به حساب می آید.

وی با اشاره به اهمیت تأثیر حوزه مغز در حیطه‌های آموزشی‌، اجتماعی و روانی، ادامه داد: مغز موجودی ناشناخته‌ است و بسیاری از معضلات‌ و بیماری‌های آن تاکنون‌ بی جواب مانده است، این در حالی است که راه حل‌های مبتنی بر شناسایی مغز منجر به ارتقای کیفیت زندگی جوامع خواهد شد.

 ارتقای کیفیت زندگی جوامع با راه حل‌های شناسایی مغز

قدیری‌ گفت: بر همین اساس، پروژه ای بزرگ در دنیا با عنوان شناسایی مغز در دستور کار قراردارد. در ایران نیز با ایجاد ستاد علوم شناختی و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، پروژه‌هایی در راستای شناسایی مغز در حال اجرا قرار گرفته است.

وی گفت: برگزاری اولین سمپوزیم‌ نقشه‌برداری مغز از جمله اقدامات مهم در زمینه‌ آشنایی‌ با این دستاورد است و قرار است در سال جاری نیز دومین دوره این سمپوزیم‌ در روزهای‌ 18 و 19 مهر ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گفت: این رویداد شامل کارگاه‌های آموزشی، سمینار‌های علمی و برگزاری نشست‌های تخصصی است که با حضور محققان‌ داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

قدیری‌ اضافه کرد: این آزمایشگاه‌ اولین جشنواره پژوهش و فن‌آوری نقشه‌برداری مغز را همزمان با دومین سمپوزیم‌ تازه‌های نقشه‌برداری مغز با هدف هدایت و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌ بنیان در حوزه نقشه‌برداری مغز در مهر ماه برگزار می‌کند.

از شرکت‌های دانش بنیان حوزه نقشه‌برداری مغز حمایت می شود

وی تصریح کرد: در این جشنواره شرکت‌های دانش بنیان حوزه نقشه‌برداری مغز برای معرفی محصولات و فن‌آوری خود در این حوزه مورد حمایت این آزمایشگاه‌ قرار‌ می‌گیرند و با در اختیار داشتن فضای نمایشگاهی رایگان‌ می‌توانند ارتباط خود را با پژوهشگران‌ و اساتید‌ حوزه نقشه‌برداری مغز نزدیک‌تر کرده و فن‌آوری‌های خود را با این پژوهشگران‌ به اشتراک‌ می‌گذارند.

معاون اداری و مالی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز یادآوری کرد: در این جشنواره پس از فراخوان‌ به شرکت‌های دانش بنیان حوزه نقشه‌برداری مغز‌ و پس از داوری 10 شرکت برای حضور در این جشنواره انتخاب شدند

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.