سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون راهداری استان همدان؛

بیش از 2 هزار کیلومتر از حریم راه های استان آزادسازی شدند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از آزاد سازی 2 هزارو 179 کیلومتر از حریم راه‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید پرورشی خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان اظهار داشت: آزادسازی حریم راه ها به منظور رفع تصرف و تجاوز به حریم راهها و با هدف بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم جاده اجرایی شده است.

وی افزود: به منظور ایمن سازی جاده‌ها و پیشگیری از ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرف حریم راه‌ها، دستور توقف 222 مورد از عواملی که حریم راه را مورد تعرض قرار داده بودند صادر شد.

پرورشی خرم ادامه داد: در این مدت همچنین تخریب 169 مورد از ساخت و ساز‌های واقع در حریم راه‌ها با دستور قضایی نیز انجام شده است.

معاون راهداری استان همدان یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال 830 مورد صدور مجوز ساخت و ساز حاشیه راه ها طبق قانون ایمنی راه ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

پرورشی خرم یادآور شد: صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز در محدوده يكصد متري پس از حريم راه ها و خارج از آن بدون پيش بيني راه دسترسي ايمن و اخذ مجوز احداث از سوي متقاضيان ممنوع است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ایمنی راه ها، افراد قبل از انجام هرگونه عملیات منتهی به تخریب جاده و ساخت و ساز، درختکاری، زراعت، نصب و استقرار تابلو یا حفاری باید از وزارت راه و شهرسازی مجوز دریافت کنند.

گفتنی است استان همدان دارای 5 هزار و 400 کیلومتر راه است.

انتهای پیام/ د 

آرادسازی حریم راه های استان همدان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.