رییس راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اسدآباد از در دست تعريض بودن و جداسازي مسير رفت و برگشت گردنه حادثه‌خيز این شهرستان خبر داد.

تعریض مسير رفت و برگشت گردنه اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ساسان رستمي، رییس راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اسدآباد اظهار داشت: قرارداد عمليات تعريض و جداسازي مسير رفت و برگشت گردنه اسدآباد با پيمانکار بسته شده و پيمانکار موردنظر با قراردادي افزون بر هشت ميليارد و 600 ميليون تومان اين پروژه را آغاز کرده است.

وي با اشاره به طول 15 کيلومتری گردنه اسدآباد افزود: در مرحله اول قرارداد طول تعريض و جداسازي مسير رفت و برگشت 9 کيلومتر و 200 متر بوده که با اتمام قرارداد اول مرحله دوم قرارداد انعقاد خواهد شد.

رستمي با بيان اينکه اين پروژه مربوط به راه و شهرسازي بوده و قرار است توسط ماده 48 به راهداري محول شود، تصريح کرد: بيشترين تصادفات در گردنه اسدآباد به عنوان يکي از نقاط حادثه‌خيز واژگوني خودرو، انحراف به چپ و تصادفات رخ به رخ بوده که اجراي طرح فوق نسبت به کاهش اين سوانح از نقش مؤثري برخوردار خواهد بود.

وي با اشاره به اينکه نقاط حادثه‌خيز راه‌هاي شهرستان شناسايي شده و براي مرتفع شدن مشکلات اين نقاط وزارتخانه داراي برنامه‌هاي بلندمدت مختلفي است، تصريح کرد: براي اجراي اين برنامه‌ها نيازمند اعتبار و تخصيص اعتبارات به‌موقع هستيم.

رستمي در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون از راه اسدآباد به داشبلاغ به طول 26 کيلومتر، تعريض پنج کيلومتر انجام شده و 21 کيلومتر مسير باقيمانده که هر ساله با تخصيص اعتبارات ملي بخشي از تعريض مسير انجام مي‌شود.

وي با اشاره به برخي نقاط حادثه‌خيز اين شهرستان گفت: امسال نصب روشنايي سه‌راهي آجين انجام شد و سه‌راهي آجين به سمت کنگاور شامل سه‌راهي گاوگدار، سه‌راهي بيتروان و سه‌راهي نصرت‌آباد با پيشرفت فيزيکي 80 درصد در دست تعريض هستند.

رستمي يادآور شد: نصب سرعت‌گير در داخل روستاي يوسف‌آباد، نصب پل عابرپياده و حفاظ جاده در داخل روستاي پل‌شکسته، احداث زيرگذر بادخوره و نصب حفاظ جاده در راه اسدآباد به جنت‌آباد از جمله اقداماتي است که در راستاي کاهش تصادفات مسير راه‌هاي شهرستان توسط اداره راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي انجام شده است.

انتهای پیام/ د 

گردنه اسدآباد تعریض می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.