سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود صنایع بسته بندی و تبدیلی در لرستان / حمل و نقل نهال به استان اصولی انجام نمی شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:نبود صنایع تبدیلی، بسته بندی و برند سازی از مشکلات اساسی استان است که نیاز به حمایت بیشتری دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امروز، 12 مهر ماه، جلسه بررسی مشکلات باغبانی استان لرستان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

در این جلسه تولید نهال، مبارزه با آفات امراض و بیماری ها، توسعه باغات در اراضی شیب دار به تفسیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: استان لرستان ظرفیت بالایی در زمینه باغبانی دارد. ۴۶ هزار هکتار باغات در سطح استان داریم که مقدار ۲۵ هزار تن از این میزان باغات برداشت می‌شود.

وی افزود: در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه و گیاهان دارویی زمینه مناسبی در استان لرستان وجود دارد.

بازدار در مورد جلسه امروز که در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد گفت: امروز به همت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ۱۱ نفر از مدیران ستادی معاونت باغبانی متشکل از مدیران کل دفاتر ستادی و همچنین مشاور معاون وزیر برای بررسی وضعیت همه جانبه باغات استان لرستان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی به استان لرستان آمده اند.

احمدوند، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ما در استان به ۱ میلیون نهال نیاز داریم. ما در عملکرد محصولات باغی استان با کاهش عملکرد رو به رو بوده ایم. به عنوان مثال عملکرد ما در تولید زیتون بسیار پایین است.

وی افزود: با هرس اصولی و راهکار‌های اساسی این عملکرد را بالا ببریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: اعتبارات ما از ۸ میلیارد به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است، با این اعتبار کم نمی‌توانیم کار‌های اساسی که مورد نیاز است را انجام دهیم.

وی افزود: نبود صنایع تبدیلی، بسته بندی و برند سازی هم از دیگر مشکلات اساسی استان لرستان است که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

احمدوند در ادامه سخنان خود گفت: برای فراوری انجیر استان امکاناتی نداریم، انجیر را فقط می‌توانیم به عنوان سرکه وارد بازار کنیم در حالی که با فراوری مناسب می‌توانیم، انجیر خشک، مربا و شربت را هم تولید کنیم.

بیرانوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت: استان لرستان، در بحث اراضی شیب در مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. این طرح در سال گذشته به صورت آزمایشی شروع کردیم و تجربیات از این اقدامات کسب کرده ایم. با اجرای کامل طرح ارضی شیب دار می‌توانیم تحولی عظیم در کشاورزی ایجاد کنیم.

وی افزود: ما در زمینه حمل و نقل نهال به استان مشکلات زیادی داریم. حمل به صورت اصولی انجام نمی‌شود و این باعث صدمه زدن به نهال‌ها خواهد شد و بخش اعظمی از نهال‌ها به دلیل جا به جایی نامناسب از بین می‌روند.

انتهای پیام/د

حمل و نقل نهال به استان اصولی انجام نمی شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.