سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت زیرساخت‌های کتاب و کتاب‌خوانی در روستا ها

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی باید در روستا‌ها و عشایر گسترش یابد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست پنجمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب در بافق هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستا‌ها و پشتیبانی از پیشنهاد‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد.

حوتی نژاد افزود:  تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی، افزایش فرهنگ در فضای روستا‌ها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب به این جشنواره معرفی می‌شوند.

حوتی نژاد افزود: ابن برنامه هر ساله بامحوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطر نشان کرد:در این جشنواره، روستا‌ها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.

حسین ارجمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق نیز در این نشست بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید وگفت: برای رسیدن به جامعه‌ای سعادتمند باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به صورت ریشه‌ای نهادینه شود و باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این زمینه بهره ببریم.

ارجمند به طرح‌های موجود در این مجموعه اشاره کرد و افزود:در حال حاضر پنج طرح در سطح ملی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب خوانی وجود دارد که شامل طرح‌های پایتخت کتاب، جشنواره تقدیر از مروجین کتابخوانی، جام باشگاه‌های کتابخوان کودک و نوچوان، دوشنبه‌های کتابخوانی وجشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب است.

در این نشست فرم‌های شرکت در جشنواره در اختیار اعضا قرار گرفت و اهداف و نحوه ارائه فعالیت‌ها از سوی معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی تشریح و به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داده شد.

نشست پنجمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب با حضور معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعی از مسوولان، دهیاران و روسای شورا‌های روستا در بافق برگزارشد.

انتهای پیام/ی

ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین روستائیان وعشایر

برچسب ها: کتاب ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.