مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزدگفت:۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و ۵ اثر به عنوان اثر منتخب انتخاب شده است.

جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به برگزاری دومین دوره کتاب سال یزد ۱۴ تیرماه همزمان با روز قلم در یزدگفت:دومین دوره کتاب سال یزد جایزه ویژه شهید صدوقی فردا در سالن فرهنگ اداره کل ارشاد استان برگزار می‌شود.

جوادیان زاده با بیان اینکه ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده افزود: از بین آثار ارسال شده ۵ اثر به عنوان اثر منتخب و ۵ اثر دیگر نیز به عنوان شایسته تقدیر و یک ناشر به عنوان ناشر برتر معرفی شدند.

وی معیار‌های ارزیابی کتاب برگزیده را تازگی و نوآوری موضوع و تاثیرگذاری در ارتقای علمی و فرهنگی جامعه عنوان کرد و تصریح کرد:شرط اصلی شرکت در این جشنوارهیزدی و یا کتاب نوشته شده با موضوع یزد باشد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد:مهمترین هدف برگزاری این همایش، معرفی و شناسایی کتاب‌های برتر در زمینه یزدشناسی و شکل بخشیدن وحمایت از ناشران بومی است.

وی راه رشد وتوسعه جامعه را منوط به ارتقاء فرهنگ آن جامعه دانست و افزود:امیدواریم با تجلیل از نویسندگان و محققان برتر انگیزه‌ی پیشرفت در فعالان عرصه تحقیق و پژوهش برای حضور در چنین جشنواره‌هایی فراهم شود.

این مقام مسئول خرید ۱۵۰ اثر از نویسندگان برتر را از جمله حمایت‌های مادی از محققان برتر استان یزد اعلام کرد.

گفتنی است آثار در زمینه‌های دین، ادبیات، فلسفه، علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا، هنر و معماری، کودک و نوجوان، علوم کاربردی و یزدشناسی به دبیرخانه دومین دوره کتاب سال یزد ارسال شده و از برترین‌ها تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ ا

برگزاری دومین دوره کتاب سال یزد14 تیرماه در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.