سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بافندگان فرش دستباف در شهرستان مهاباد به دلیل نوسانات ارزی

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: آمار بافندگان تولید فرش دستباف در این شهرستان به دلیل نوسانات ارزی کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: هم اکنونهزار و ۲۰۰ نفر  بافنده فعال در شهرستان مهاباد داریم که آمار آن نسبت به مدت مشابه پارسال  به تعداد ۳۰۰ نفر کاهش یافته است.

قربانی اقدم افزود: تولید کنندگان فرش دستباف به دلیل  نوسانات ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی تولید فرش  حقوق قالی بافان را در سال جدیدافزایش نداده اند و اگر این روند ادامه یابد احتمال کاهش آمار بافندگان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری یک هزار و ۵۰۰ متر مربع تولید فرش دستباف داشته ایم که میزان تولید درمقایسه با مدت مشابه پارسال هزار متر مربع کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: مواد اولیه برای تولید فرش دستباف وارداتی است و با توجه به این که فرش جزو کالا‌های صادراتی محسوب می‌شود و برای کشور ارز آوری دارد، درخواست می‌کنیم مواد اولیه آن با ارز به نرخ دولتی در اختیار بخش فرش دستباف قرارگیرد.
قربانی اقدم افزود: فرش دستباف به عنوان یکی از کالا‌های غیر نفتی صاوراتی است که در صورتی که به آن تسهیلات بیشتری داده شود میتواند به عنوان یکی از کالا‌های خوب ومرغوب ارز آوری بیشتری برای کشور داشته باشد.
وی افزود: فرش دستباف مهاباد در ۳ طرح فرش افشاربا ابعاد ۶ متر به بالا، تابلو فرش دستباف با ابعاد ۳ متر به پایین، درشت بافت افشان با ابعاد ۱۲ متر با بالا تولید می‌شود.
انتهای پیام/ه

تولید فرش دستباف در شهرستان مهاباد

برچسب ها: اشتغال ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.