سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی در همدان/نماینده مردم همدان در مجلس: پایتخت تمدن داشته هایش را برای جهان به نمایش گذاشت

همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی با حضور ۱۵۰نخبه و سفیر فرهنگی از ۵۶ کشور هم اکنون در همدان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در ابتدای مراسم همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان از تلاش و همکاری اعضای کمیته های برگزاری همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی در بخش دولتی و خصوصی که نهایت همکاری را در برگزاری این رویداد داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در ادامه گفت: اجلاس آسیایی به نحو شایسته و آبرومندانه و بدون هیچ گونه حاشیه ای برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله محمدی و نمایندگان مردم استان همدان در مجلس از  رویداد حمایت کردند  و باعث دلگرمی مجموعه بودند که جای تشکر دارد، گفت: کاری که در ادامه رویداد همدان ۲۰۱۸ در حال انجام است برگزاری همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی در همدان است.

استاندار همدان افزود: همدان دارای برجستگی هایی است که هیچ جا ندارد و نمونه آن همین میزبانی هاست که به نمایندگی از ایران به همدان داده شده است.

نیکبخت بابیان اینکه این اجلاس جهانی است  و اهمیت بیشتری دارد، گفت: اگر میهمانان راضی برگردند و به خوبی با ظرفیتها ها آشناشوند سرمایه گذاری بیشتری در همدان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر باید به دنیا بگوییم که آماده میزبانی از جهان هستیم، ادامه داد: در شرایط فعلی و تبلیغات دشمن؛ برگزاری این اجلاس یک توفیق بزرگ است.

تعهد 20 میلیون گردشگر در برنامه شششم توسعه

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعهد ورود  20 میلیون گردشگر بهکشور تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: باید این امر در گردشگری دینی  تحقق یابد.

وی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری دینی در همدان گفت: وجود 220 بقعه متیرکه در همدان که 60 بقعه در آن جزء بقاع شاخص ملی و استانی است فرصت بی نظیری را برای گردشگری دینی فراهم کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان همدان از دیرباز مهد عرفا و عالمان بزرگ دینی بوده ادامه داد: حکیم هزاره ها شیخ الرئیس بوعلی سینا به عنوان یک عالم دینی در دنیا شناخته شده است.

آزادیخواه با بیان اینکه مقبره باباطاهرعریان یکی دیگر از ظرفیت های دینی گردشگری است، گفت: حضور سفیران و نخبگان پنج قاره جهان در شهر تاریخی همدان یکی از این اتفاقات منحصر به فرد است.

وی در ادامه با اشاره به  برگزاری رزمایش 20 هزار نفری بسیجیان همزمان با این مراسم از هشت سال دفاع مقدس که مردم همدان خوش درخشیدند و شهدای بسیار از این استان تقدیم شد، سخن گفت و افزود: شهیدآیت‌الله مدنی به عنوان شهید محراب، قبل از آذربایجان در همدان بودند و مردم همدان و بازاریان با ایشان خاطره شیرینی دارند، در حال حاضر منزل ایشان نیز محلی برای حضور گردشگران دینی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از شهید آیت‌الله مفتح  یاد کرد و او را یکی از شهدای تروریسم خواند و خدمات شهید احمدی‌روشن به عنوان شهید هسته‌ای را بسیار شاخص عنوان کرد.

همدان داشته هایش را برای جهان به نمایش گذاشت

حاجی بابایی با بیان اینکه همدان از موقعیت برتر در تمام زمینه های توسعه پایدار برخوردار است ، گفت: کشاورزی و صنعت آن به واسطه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری با ویژگی گردشگری همراه شده است.

مهمترین ویژگی همدان را حفظ اقتدارفرهنگی و تاریخی در همه زمان ها دانست و گفت: همدان قله مدنیت و فرهنگ و قطب عرفان است و همین موضوع علت اصلی انتخاب آن به عنوان پایتخت گردشگری است.

وی با اشاره به کثرت عرفا و ادبا در پایتخت گردشگری آسیا گفت: سرگذشت بزرگان همدان مانند میرسیدعلی همدانی، سید جمال الدین اسدآبادی و عین القضات همدانی باید برای مردم جهان بازگو و شناسانده شود.

حاجی بابایی همدان را استانی فرهنگی و وطن دوست دانست و ادامه داد: مردم همدان هشت هزارشهید در راه دفاع از انقلاب اسلامی فدا کرده اند.

همدان سرشار از ظرفیت های گردشگری دینی

معاون ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی با اشاره به اینکه همدان سرشاراز ظرفیت های گردشگری دینی است ادامه داد: همدان در علوم دینی بزرگان و عالمان بسیار و سرآمدی دارد.

حجت الاسلام محسن قنبری با بیان اینکه جامعه المصطفی نماینده علمی و معرفتی انقلاب اسلامی درسرتاسرعالم است، بیان کرد: جامعه المصطفی نقطه تلاقی ۱۳۰ خرده فرهنگ است و برای تحقق گردشگری دینی علمی و فرهنگی تلاش می گند.

وی افزود:  گردشگری دینی و علمی فرهنگی درهمدان با توجه به این انتخاب شایسته در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای وحدت جامعه اسلامی باید تلاش کرد تا به گردشگری دینی و علمی و فرهنگی دست یافت، تصریح کرد: حج و اربعین را از جلوه های ویژه گردشگری دینی مسلمانان است.

گردشگری دینی یعنی توجه به انسانیت

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی  نماینده ولی فقیه در استان همدان در همایش سفیران و نخبگان 60 کشور در همدان، عارف بزرگ میرسید علی همدانی را عارفی بزرگ و چهره‌ای درخشان دانست و اظهار کرد: این فرد در کشمیر و برخی از کشورها به تبلیغ دین اسلام پرداخت به طوری که خیلی‌ها در این مناطق او را یک پیامبر می‌دانستند.

وی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به همدان، گفت: ایشان در سفر تاریخی خود به همدان فرمودند جوانان همدان باید مانند میرسیدعلی همدانی باشند.

  نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه معتقدم زیبایی شهر به وجود اخلاق انسانی در آن است، افزود: اگر شهر را فرش کنند اما در آن انسانیت نباشد، ارزشی ندارد.

وی با بیان اینکه فرق مشرق زمین و مغرب زمین در شناخت انسانیت است، گفت: در مغرب‌زمین  به خاطر غلبه تفکر اومانیستی و غیر الهی کمر انسان‌های بزرگ را شکستند.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه میرسیدعلی همدانی در آسیای صغیر 36 هزار نفر را مسلمان کرد و این کار بزرگی بود، اظهار کرد: گردشگری دینی یعنی توجه به انسانیت و انسان‌های بزرگ در هر شهر.

وی با توجه به اهمیت توجه به معرفی بزرگان و مفاخر استان همدان گفت: استان همدان از دیرباز مهد و جایگاه علما و دانشمندان بزرگ و سرشناس جهانی بوده است.

همایش‌های بین‌المللی گردشگری فرصتی برای  توسعه فرهنگی

محمودرضا عراقی معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه باید ظرفیت گردشگری و فرهنگی همدان به دنیا شناسانده شود، گفت: تمام سفرای کشورهای مختلف با حضور در همدان می‌توانند در تبادل فرهنگی نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه  مبل و منبت ملایر نیز ثبت ملی شده است بیان کرد: در تلاشیم انگور ملایر ثبت جهانی شود، در عرصه مشاهیر نیز برای ما وجود بوعلی سینا کافی است و همه جهان این دانشمند را می‌شناسند.

معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به نشست بین‌المللی نخبگان و سفیران فرهنگی پنج قاره جهان خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش اهمیت فرهنگی دارد اما برگزاری اجلاس بین‌المللی گردشگری آبان‌ماه می‌تواند برای ما پیامد اقتصادی داشته باشد.

عراقی با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی شناخته شده افزود: برگزاری همایش‌های بین‌المللی باید گنجینه گردشگری همدان شناسانده شود.

در همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی 150 نفراز نخبگان دینی 56 کشور اسلامی حضور دارند و به تبیین موضوع گرشگری دینی در همدان 2018 می پردازند.

همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی در همدان برگزار شد

انتهای پیام/ص.ف

برچسب ها: گردشگری ، همدان2018
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.