سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم:

وصول ۴۱۰ میلیارد تومان از مطالبات صندوق رفاه دانشجویان/ ۴۴۰ میلیارد تومان «وام شهریه» به دانشجویان پرداخت شده است

یزدان مهر گفت: طی سه سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه وزارت علوم در برنامه زنده تلوزیونی ضمن تشریح برنامه‌های این صندوق گفت: سال ۹۴ طی یک آسیب شناسی که از خوابگاه‌ها انجام دادیم حدود ۶ خوابگاه با رتبه یک  و ۶۵ خوابگاه در وضعیت اورژانسی قرار داشتند که خوشبختانه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۵ توانستیم خوابگاه‌های رتبه ۵ را به سطوح بهتری ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: با مشارکت دانشگا‌ها و صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته ۳۱۷ خوابگاه را از رتبه ۴ به رتبه ۳ ارتقا دادیم و در تابستان امسال هم با همت جهادی مطلوب از سوی دانشگا‌ها و معاونین آنان ۲۰۰ خوابگاه به سطوح بالاتری ارتقا پیدا کردند.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم با اشاره به اتاق‌های تندرستی در خوابگا‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در کنار سرا‌های دانشجویی بحث اتاق‌های تندرستی برای بهره مندی دانشجویان از امکانات ورزشی ایجاد شده است و  امسال هم با مشارکت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و دانشگا‌ها ۲۵ مورد در دست احداث است و در حال حاضر در مجتمع‌های خوابگاهی دختران فضا‌های ورزشی و جاده‌های تندرستی ایجاد شده‌اند.

تفاهم نامه صندوق رفاه و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای کارگاه‌های مهارت محور 

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم اضافه کرد: باتوجه به شعار سال و اقتصاد مقاومتی با دانشگا‌های فنی و حرفه‌ای، هنر و صنعتی تفاهم نامه‌ای را به امضا رسانده‌ایم که در راستای آن بتوانیم کارگاه‌های مهارت محور در کنار خوابگا‌های دانشجویی را برای مهارت آموزی دانشجویان ایجاد کنیم .

یزدان مهر درباره وام شهریه گفت: در حال حاضر ۲۱ نوع وام متناسب با نیاز دانشجویان وجود دارد و یکی از وام‌های پرطرفدار « وام‌های شهریه» است که متاسفانه  امسال  از سوی سازمان برنامه بودجه تخصیص داده نشده است و این درحالی است که  ۸۵ درصد دانشجویان شهریه می‌پردازند.

وی ادامه داد :در سال ۹۵ با نامه نگاری وزیر علوم و بهداشت به رئیس جمهوری توانستیم ۴۰ درصد از وام هارا دریافت کنیم و  با درآمد اختصاصی صندوق رفاه سعی کردیم در سه سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان پرداخت کنیم.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم افزود: امسال با همکاری که با یکی از بانک‌های دولتی داشته‌ایم تفاهم نامه‌ای امضاء شد که بر اساس آن به  دانشجویان دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی و فنی حرفه‌ای ۳۲۰ میلیارد تومان وام قرضه الحسنه اختصاص داده شد.

یزدان مهر با اشاره به دانشجویان بدهکار صندوق رفاه اظهار  کرد :طبق آسیب شناسی سال ۹۴ در صندوق رفاه متوجه انباشت ۴۴۰ میلیارد تومان مطالبات سنواتی شدیم و خوشبختانه در طی این ۳ سال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با تفاهم نامه‌ای که با فارغ التحصیلان داشتته‌ایم ۴۱۰ میلیارد تومان وصول شد.

اقلام اساسی دانشگاه‌ها تامین شده است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به تامین هزار تن گوشت مورد نیاز دانشگاه‌های دولتی کشور گفت: به منظور پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای مدیریت و راهبری تامین اقلام اساسی مورد نیاز دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جاری و جلوگیری از تاثیر منفی ناشی از بروز بحران اقلام اساسی به ویژه برنج، گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تلاش‌های گسترده‌ای از سوی صندوق رفاه دانشجویان صورت گرفته است.

وی افزود: با هماهنگی وزارت علوم و وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و شرکت‌های ذی ربط اقداماتی نظیر اخذ اطلاعات دقیق نیاز‌های غذاخوری‌های دانشجویی و ارسال اطلاعات به سازمان بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: خوشبختانه در تاریخ ۰۳/‏۰۷/‏۱۳۹۷‬ شرکت پشتیبانی امور دام ۱۰۰۰ تن گوشت منجمد وارداتی مورد نیاز دانشگاه‌های دولتی به تفکیک استان را برای مدت دو ماه جهت تحویل کالای مذکور به واحد‌های استانی خود ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.