سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی اعطا در نشست مدیریت شهری:

«حیات شبانه» یک مطالبه و یک نیاز است

عضو شورای شهر تهران گفت: بحث حیات شبانه برای ما یک اتفاق نیست بلکه یک مطالبه و یک نیاز است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا عضو شورای شهر تهران در پنجمین نشست مدیریت شهری که عصر امروز (چهارشنبه) در شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: هنگامیکه وضعیت تهران را رصد می کنیم، «حیات شبانه» یک مطالبه است و هنگامیکه این موضوع به عنوان یک مطالبه مطرح است، طبیعتا مدیریت شهری نمی تواند نسبت به آن بی توجه باشد.

وی در ادامه بیان کرد: این مطالبه می تواند از چند منظر مورد بررسی قرار گیرد؛ یک منظر، منظر فرهنگی و اجتماعی است که طلب می کند ما نسبت به این موضوع برنامه ریزی داشته باشیم. همچنین این موضوع می تواند برای کسانی که به طور رسمی فرصت امرار معاش ندارند، یک فرصت تلقی شود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حیات شبانه یک نیاز است؛ افزود: موضوع حیات شبانه شهر تهران برای ما یک اتفاق نیست بلکه یک مطالبه و یک نیاز است و اینکه مدیریت شهری باید برای آن چگونه باید برنامه ریزی کند، جای بحث دارد.

اعطا عنوان کرد: هر اقدامی که قرار است در شهر صورت گیرد، حتما باید از نظر اقتصادی بررسی شود.

وی در ادامه گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه شود، مدیریت برنامه ریزی در شرایط محدودیت منابع است؛ ما در این شرایط نمی توانیم بی تفاوت باشیم و هنگامیکه به محدویت جدی منابع فکر می کنیم، باید نگاه ما نگاهی راهبردی باشد.

اعطا با اشاره به مشارکت مردم در برنامه های شهری تصریح کرد: ما در طرح و برنامه های شهری از مشارکت های مردمی زیاد صحبت می کنیم و سوالی که ایجاد می شود این است که در چنین کارهایی مشارکت شهروندان کجاست؟ این موضوعی است که  پاسخ دادن به آن مهم است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.