سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هم‌حزبی ترزا می خواستار استعفای او شد

یکی از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس خواستار استعفای ترزا می از ریاست این حزب شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرزالم پست، جیمز داودریج، از قانونگذاران حزب محافظه کار انگلیس امروز چهارشنبه خواستار استعفای ترزا می، نخست وزیر این کشور، از ریاست این حزب شد.

این قانونگذار محافظه کار به شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد: «ترزا می شخص مناسبی نیست. (سخنان) روز گذشته بوریس جانسون (وزیر خارجه سابق انگلیس) الهام بخش (ما) بود. ما می‌‌توانیم تغییری در رهبری خود داشته باشیم. ما می‌توانیم انتخاب دیگری داشته باشیم.»

 او همچنین اعلام کرد در نامه‌ای به «کمیته 1992»، کمیته اعضای محافظه‌کار و قانونگذاران ارشد این حزب، خواستار استعفای ترزا می شده است. این عضو پارلمان انگلیس در این خصوص اعلام کرد «من هیچ یک از اعضای محافظه کار پارلمان را سراغ ندارم که انتظار داشته باشد ترزا می در انتخابات عمومی بعدی نیز ریاست این حزب را برعهده داشته باشد.» او در ادامه افزود: «با توجه به این مسئله بگذاریم تغییرات اکنون صورت گیرد و کسی را انتخاب کنیم که برکسیت ( طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را باور داشته باشد.»

بوریس جانسون از زمان استعفای خود به عنوان وزیر خارجه انگلیس در ماه ژوئیه نسبت به سیاست‌های کابینه نخست وزیر این کشور در قبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا انتقاد کرده است. وی روز یکشنبه آشکارترین حمله خود علیه نخست وزیر انگلیس را در مصاحبه‌ای با یک روزنامه بیان کرد. او در این مصاحبه گفت برنامه ترزا می درباره روابط آتی میان انگلیس و اتحادیه اروپا پس از برکسیت، «دیوانه‌وار» است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.