بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، ۵۲ درصد مردم انگلیس خواستار باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اطلاعات منتشر شده از جانب مرکز ملی تحقیقات اجتماعی انگلیس نشان می‌دهد بیش از 50 درصد شهروندان انگلیسی اعلام کرده اند در صورتی که همه‌پرسی جدیدی برای تصمیم گیری درباره روابط انگلیس و اتحادیه اروپا برگزار شود، به باقی ماندن کشورشان در این اتحادیه رای خواهند داد.

این موسسه تحقیقاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «52 درصد از مردم انگلیس اکنون می‌خواهند در اتحادیه اروپا باقی بمانند. 48 درصد نیز حامی جدایی از اتحادیه اروپا هستند.»

جان کورتیس، پژوهشگر ارشد این موسسه تحقیقاتی تاکید کرده است علی‌رغم افزایش احتمال برگزاری همه‌پرسی دوم برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، همچنان مشخص نیست حامیان باقی ماندن لندن در اتحادیه اروپا در این رای‌گیری احتمالی بتوانند اکثریت را به دست آورند.

کورتیس افزود: «درست است که در نظرسنجی‌ها، حامیان باقی ماندن در اتحادیه اروپا آرای بیشتری در اختیار دارند. اختلاف آرا همچنان اندک است و نشانه‌ای از افزایش آن دیده نمی‌شود. افزون بر این، نتایج نظرسنجی‌ها بیشتر نشان‌دهنده علاقه افرادی است که دو سال گذشته در همه‌پرسی برکسیت شرکت نکرده اند و اکنون به همراه حامیان باقی ماندن [انگلیس در اتحادیه اروپا]، علیه برکسیت رای می‌دهند.»

آمار منتشر شده از جانب این مرکز، از نظرسنجی‌های دیگر موسسات که در بازه زمانی 21 اوت تا 10 سپتامبر برگزار شده اند، استخراج شده است.

حزب کارگر انگلیس که یکی از منتقدان اصلی برنامه ترزا می، نخست وزیر انگلیس، برای جدایی از اتحادیه اروپا است، بارها درباره احتمال برگزاری همه‌پرسی برکسیت دیگری اظهاراتی بیان کرده است. روز سه‌شنبه، حزب کارگر انگلیس بار دیگر اعلام کرد در صورتی که قانون‌گذاران انگلیسی نتوانند به توافق برکسیت که قرار است میان لندن و اتحادیه اروپا حاصل شود رای دهند، موضوع برگزاری همه‌پرسی برکسیت دیگری را در پارلمان این کشور مطرح خواهد کرد.

در سال 2016، 51.89 درصد از شهروندان انگلیسی از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا حمایت کردند. در مقابل، 48.11 درصد از مردم انگلیس به باقی ماندن در این اتحادیه رای دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار