سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای محدوده بافت فرسوده در مازندران

بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار محدوده بافت فرسوده در مازندران وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی ثباتی معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه وشهرسازی مازندران در جلسه ستاد بازآفرینی آمل با اشاره به وجود بیش از ۴۸۰۰ هکتار محدوده بافت فرسوده (ناکارآمد میانی) در مازندران گفت: ۱۰۴۰ هکتار سکونتگاه‌ های غیررسمی مصوب دارای برنامه در شهر‌های استان و فعالیت در عرصه‌ های ناکارآمد در شهر‌ها محور‌های اصلی ستاد است که باید مورد توجه مدیران شهرستانی قرار گیرد.

وی افزود: بازآفرینی شهری پایدار از مهمترین اهداف برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی احیاء بهسازی، نوسازی و توانمند‌سازی بافت‌ های فرسوده و ناکارآمد شهری، توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و تشریک مساعی و هماهنگی دستگاه‌ها برای تحقق این امر لازم و ضروری است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه وشهرسازی مازندران گفت: در شهر آمل ۴۰۴ هکتار بافت کارآمد، ۳۲۲ هکتار سکونتگاه‌ های غیررسمی و ۱۲۸ هکتار تاریخی و دستگاه‌ های اجرایی خدمات رسان می‌بایستی ۳۰ درصد اعتبارات سالانه را در محل‌ های بازآفرینی شهری هزینه کنند.

وی افزود: در سال ۹۶ مبلغ ۹۰ میلیارد به شهرداری‌ های استان از محل ساماندهی حمایت و ۱۲۶۲ تن قیر رایگان و ۸ هزار تن قیر به پیمانکار برای روکش آسفالت محلات استان داده شد.

 ثباتی گفت: درسال ۹۶ برای ۲۱۱۷ واحد تسهیلاتی به  مبلغ ۷۱۰ میلیارد تومان پرداخت شد و در سال ۹۷ تاکنون ۹۱۶ واحد به بانک‌ های عامل معرفی شدند.

انتهای پیام/ م

وجود ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار محدوده بافت فرسوده در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.