سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی دلیگانی در صحن علنی:

خروج لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خلاف آیین نامه بود

نماینده شاهین شهر گفت: خروج لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خلاف آیین نامه داخلی خانه ملت بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 11 مهر) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که امروز در خروج لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز رخ داد، تذکر آیین نامه ای و اخطار قانون اساسی دارم که به جهت رعایت وقت از بیان اخطار صرف نظر می کنم.

وی خطاب به مطهری افزود:  ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس وظیفه رئیس جلسه مشخص کرده است و در بند یک آمده است که اداره جلسات مجلس به شرح مواد این آیین‌نامه است و جنابعالی و دیگر اعضای هیأت رئیسه نیز بر اساس ماده 18 سوگند یاد کرده‌اید که کاری را که انجام می‌دهید وظیفه مجلس را در حد آیین‌نامه انجام دهید.

نماینده مردم شاهین شهر تصریح کرد: اکنون اتفاقی که افتاد خلاف سوگند شما بود و رأی گیری که انجام دادید اعتباری ندارد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: درباره این موضوع صبح توسط رئیس مجلس رأی گیری انجام شده بود و بر اساس رأی گیری که انجام داده و اخطاری که پذیرفتید، می خواهم بدانم که آیا ماده 25 مغایر بوده و یا کلیه لایحه؟ اگر کل لایحه مغایر است که اینگونه به نظر می‌رسد چرا زمانی که کلیات مطرح شد با وجود چندین اخطار پذیرفته نشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اگر شما در آیین نامه ذکر کرده‌اید که ترتیبات باید بر اساس ثبت نام در لوح باشد همکارمان نیز باید در این قالب رفتار می‌کردند نه اینکه خارج از آن اخطار دهند.

نماینده مردم شاهین شهر افزود: از طرفی هدف این لایحه مبارزه با قاچاق ارز بود و به مجلس آمد تا مشکلات مردم را اعلام کند و به نظر بنده این لایحه قضایی نبوده و به تعزیرات مرتبط است.

مطهری در پاسخ به تکر حاجی دلیگانی گفت: آقای حاجی دلیگانی! اخطار شما پس از تذکر پذیرفتی نیست، درباره دو موضوع رأی گیری شده است در هر حال ما دو بار که یک اخطار را به رأی نگذاشته‌ایم. شما می‌دانید که باید کلیات مطرح می‌شد اما این چنین نیست در زمان بررسی جزئیات نیز می‌توانیم درباره مشکلات لایحه اخطار بدهیم.

مطهری گفت: شورای قوه قضاییه باید طرحی را به دولت ارائه می‌داد که اینگونه وقت مجلس تلف می‌شد از طرفی شما می‌گویید این لایحه ماهیت قضایی ندارد، اما می‌بینیم که در چند جای این لایحه به مجازات‌ها اشاره شده که این امر نشان از ماهیت قضایی این لایحه مذکور دارد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.