سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنری خوب است که ذهن مخاطب را به چالش بکشد

یک هنرمند ایرانی گفت: هنری خوب است که باعث خلاقیت در مخاطب شود وذهن او را به چالش بکشد.

مانیاد فروتن راد مجسمه ساز وکارگردان انیمیشن ایرانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: من از خیلی وقت پیش زمانی که خیلی کوچک بودم به چیز‌هایی فکر می‌کردم که واقعی نیستند و علاقه ام را دنبال کردم والان کارگردان انیمیشن هستم .

وی افزود: آثار مجسمه شهری و انیمیشن زیادی دارم، سعی کرده ام سبک جدیدی از دودل آرت ارائه کنم که مختص خودم و برگرفته از شخصیت انیمیشنی من است.

مجسمه ساز و کارگردان انیمیشن ایرانی ادامه داد: در کارکتر‌های من چیزی بین مخاطب و طرح مشترک است، این طرح‌ها مخاطب رابه این وادار می‌کند، که این شکل شبیه چه چیزی است .

فروتن راد گفت: هر طرحی ذهنیت‌های مختلفی برای افراد ایجاد می‌کند ومن کارکتر‌هایی خلق می‌کنم تاذهن مخاطب خلاق شود.

وی افزود: یکی دوسال است که بطور پیوسته روی این سبک کار می‌کنم و آن را علنی کردم.

مجسمه ساز و کارگردان انیمیشن ایرانی گفت: این دودل آرت‌ها که کاراکتر (شخصیت) دارند و قرار است روزی به انیمیشن‌ها و مجسمه‌هایی تبدیل شوند که پایه‌ی آن بر دودل آرت بنا شده است.

فروتن راد ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه‌ها و ورکشاپ‌های متعددی در شهر‌های مختلف ایران، قصد دارم این سبک هنر مدرن مختص به خود) را در ایران بیشتر بشناساند؛ از این رو نمایشگاه‌ها و ورکشاپ‌هایی با عنوان مجسمه و کاراکتر دودل آرت (character doodle art) در شهر‌های بزرگ ایران برگزارخواهم کرد.

گفتنی است در فصل پاییز، گالری مینا تهران از تاریخ ۱۳ الی ۱۸ مهر، گالری هپتا تهران از ۲۰ الی ۲۵ مهر، گالری ارغوان مشهد از ۲۸ مهر تا ۳ آبان، گالری بخارا مشهد از ۴ تا ۹ آبان، خانه هنرمندان مشهد از ۱۸ تا ۲۸ آبان، گالری اکنون اصفهان از ۲ تا ۷ آذر، گالری نهاوند تهران از ۹ تا ۱۴ آذر، گالری به نگار شیراز از ۱۶ تا ۲۱ آذر و گالری ارژنگ اصفهان از ۲۳ تا ۲۸ آذر میزبان وی خواهد بود. ۳۰ آذر تا ۵ دی در گنجینه فرهنگ و هنر یزد، ۷ تا ۱۹ دی در گالری آبان شیراز، ۲۱ تا ۲۷ دی در گالری ایده تهران، ۵ تا ۱۱ بهمن در شهر رشت، ۱۹ بهمن تا ۱ اسفند در گالری گمان اصفهان، ۳ تا ۸ اسفند در شهر قزوین و ۲۴ تا ۲۸ اسفند در گالری آیریک تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام// ف. ک


چالش ذهن مخاطب با کارکتر‌های هنری

برچسب ها: اخبارهنری ، انیمشن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.