مدیر انجمن سینمای جوانان استان خراسان رضوی گفت : جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برای سازندگان فیلم‌ها شناخته شده است که این انجمن ۶۰ دفتر در سرتاسر کشور دارد و اعضای هر انجمن می‌توانند آثار خود را در جشنواره شرکت دهند.

جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برای سازندگان فیلم‌ها شناخته شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، انسیه شاه محمدی مدیر انجمن سینمای جوانان استان خراسان رضوی افزود : با توجه بیشتر به بخش فیلمنامه نویسی در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید مجرب می‌توان انتظار داشت آثار ارزشمندی به لحاظ محتوایی در سال‌های بعد ارائه شود .

وی ادامه داد : انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی در سال‌های اولیه متولی برگزاری جشنواره در بخش فیلم ، در استان خراسان بود که اکنون دبیرخانه جشنواره بین المللی در بخش فیلم کوتاه و مستند رضوی به یزد منتقل شده است .

مدیر انجمن سینمای جوانان استان خراسان با اشاره به اینکه سطح کیفی آثار برای انجمن بسیار مهم است، گفت : فیلم‌های بسیاری در مورد امام رضا (ع) توسط اعضای انجمن‌ها ساخته می‌شود و لازم است جشنواره تنها به عنوان برگزار کننده وارد عرصه نشود و به ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای اغنای بیشتر محتوای آثار حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

شاه محمدی افزود: یکی از مشکلات بخش فیلم جشنواره وجود نگاهی سطحی است که حضور کارشناسان دینی را به ارائه مشاوره به فیلمسازان ضروری می‌کند.

وی ادامه داد: اگر داوری‌ها استاندارد و فنی باشد مهمترین اثر آن ایجاد مسیر مشخص برای فیلمسازان سال‌های بعد است که بداند آثار خود را با چه معیار‌هایی باید به جشنواره ارائه نمایند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان خراسان گفت : فیلمسازان به آثار منتخب جشنواره‌ها توجه می‌کنند و با توجه به همان سطح آثار اقدام به الگوبرداری و ارائه اثر می‌کنند؛ باید به این بخش توجه داشت تا آثار از شعار زدگی به سمت اثرگذاری و اثربخشی حرکت کنند.

شاه محمدی افزود: باید به این سمت حرکت کنیم که آثار ارائه شده با نگاهی انسانی و دینی تولید شود که اگر در سایر جشنواره‌های بین المللی شرکت کردند بتوانند رتبه کسب نمایند، همانطور که طی سال‌های گذشته برخی از آثار داستانی و انیمیشن در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) این اتفاق را رقم زدند و امیدواریم بیش از پیش شاهد این اتفاق در هر سال باشیم.

انتهای پیام // ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.