سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اورژانس کشور در اراک:

برنامه ریزی برای گسترش اورژانس هوایی در کشور مدنظر قرار دارد/تشکیلات استخدامی سازمان اورژانس بزودی مصوب می‌شود

رئیس اورژانس کشور درسفر به اراک از کاهش ۲۰ دقیقه‌ای زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماردر شهر‌های پرترافیک خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در دیدار با دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شهر‌های پرترافیک میانگین زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار بیش از ۳۰ دقیقه بود که با استفاده از موتورآمبولانس این زمان به ۱۰ کاهش یافت.

کولیوند افزود: علاوه بر این شکل گیری اورژانس هوایی هم یکی از اقدامات خوب وزارت بهداشت است که موجب حفظ جان بیماران و کاهش فوت ناشی از مصدومیت‌ها شده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: پیگیری و برنامه ریزی برای گسترش اورژانس هوایی در کشور مدنظر قرار دارد و تلاش داریم تعداد پایگاه های اورژانس هوایی را از ۳۹ پایگاه به ۵۴ پایگاه برسانیم.

وی اضافه کرد: همچنین دولت مجوز خرید هزار دستگاه آمبولانس را صادر کرده و این آمبولانس‌ها بزودی به همت وزیر بهداشت به ناوگان سازمان اورژانس کشور افزوده می‌شوند.

تشکیلات استخدامی سازمان اورژانس بزودی مصوب می‌شود

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه به همت وزیر بهداشت، سازمان اورژانس کشور شکل گرفت و تبدیل به قانون شد وبزودی تشکیلات استخدامی سازمان اورژانس مصوب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بزودی مشکلات برخی از نیرو‌های شرکتی در سطح کشور رفع خواهد شد، تصریح کرد: بزودی دستورالعملی صادر می‌شود که امتیاز بهره وری پرسنل اورژانس شامل نیرو‌های دیسپیچ و عملیاتی می‌شود.

کولیوند بیان کرد: در جهت ارتقای آموزش عوام مردم برای خود امدادی و دگر امدادی و ارتقای سطح مهارتی و تخصصی نیرو‌های اورژانس شهرک اورژانس را ایجاد می‌کنیم و نمونه کوچک آن در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد.

وی به دانشجویان کاردانی هم تاکید کرد در کار‌های بالینی و کسب مهارت وارد شوند و از تجارب نیرو‌های خبره بهره‌مند بگیرند

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.