وی ادامه داد: با عملی کردن سیاست های وزارت علوم ، شکاف میان نسبت تعداد اعضای هیات علمی به دانشجو حل خواهد شود.
شریعتی نیاسر در ادامه درباره نظارت وزارت علوم بر خدمات ارائه شده دانشگاه به دانشجویان، اضافه کرد: دستگاه های نظارتی ما به دو بخش درون ستادی و برون ستادی تقسیم می شود.
وی با بیان اینکه وظیفه نظارت بر خدمات و عملکرد دانشجویان بر عهده بخش درون ستادی وزارت علوم است، گفت: این بخش در واقع مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت است. هیأت هایی برای نظارت استانی در همه دانشگاه ها دارند و مسئولیت اصلی آنها نظارت برعملکرد دانشگاه است.
معاون آموزشی وزارت علوم، فناوری و تحقیقات با اشاره به بازنگری 800 طرح و برنامه مصوب دانشگاهی، گفت: براساس ارزیابی های انجام شده بیشتر دانشگاه ها مطابق برنامه های مصوب وزارت علوم پیش می روند.
شریعتی نیاسر با اشاره به اهمیت ابعاد کاربردی و عملی متون درسی، ادامه داد: این موضوع یکی از مولفه های تأثیرگذار در ارتقای مهارت افزایی دانشجویان است و مسئولیت اجرای آن بر عهده دانشگاه است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر تمامی دانشگاه ها باید متناسب با سرفصل های ابلاغی وزارت علوم حرکت کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درباره فعالیت های وزارت علوم در زمینه ارتباط میان صنعت و دانشگاه، گفت: افزایش دوره های مهارت افزایی از اهداف پیش رو است.
شریعتی نیاسر ادامه داد: وزارت علوم از تمامی دانشگاه هایی که در ارتباط مستقیم با بخش صنعت هستند به شدت حمایت می کند.
وی گفت: قرار براین است تا ظرفیت دانشگاه ها به دو بخش تقسیم شود، ظرفیت آزاد که براساس نظریه پردازی استادان پایان نامه ها تنظیم می شود و بخشی دیگر از ظرفیت دانشگاه به پروژه های مسئله و تقاضا محور وارد شده از بخش صنعت اختصاص می یابد تا به این وسیله ارتباط دانشگاه با صنعت بهبود پیدا کند.
شریعتی نیاسر افزود: وزارت علوم تاکنون توانسته ارتباط خوبی با وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نفت و سازمان فنی و حرفه ای برقرار کند.
انتهای پیام/