سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل دفتر پیش دبستانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مربی پیش دبستانی باید شیوه‌های اصولی تربیت کودک را بشناسد/ با مربیانی که مدرک تحصیلی خارج از چارچوب دارند، قطع همکاری نمی‌کنیم

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی با اشاره به تدوین چارچوب ارتقای صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی گفت: با مربیان سابق که تجربه لازم را کسب کردند، خداحافظی نمی‌کنیم.

رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سنجش صلاحیت مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: از امسال به طور جدی به سنجش صلاحیت مربیان توجه ویژه‌ای داریم و افرادی که اکنون مشغول به فعالیت هستند باید آمادگی کافی برای آموزش به نوآموزان را داشته باشند اما قصد نداریم با افرادی که مطابقت رشته تحصیلی و شغلی ندارند، قطع همکاری شود.

وی ادامه داد: هر کدام از مربیانی که اکنون مشغول به فعالیت هستند بر مبنای اینکه حداقل‌ مهارت‌های لازم را دارا هستند، ادامه فعالیت با مجموعه کاری خود را دارند البته باید این توانمندی‌ها را تقویت کنند که برای این موضوع معیارها و شاخص‌هایی را در نظر گرفتیم در واقع به عنوان متولی حاکمیتی دوره پیش دبستانی، چارچوبی را در این زمینه مشخص کردیم.

کار کردن با نوآموزان پیش دبستانی کار آسانی نیست

فضلی با اشاره به مطالبات مربیان پیش دبستانی مبنی بر دارا بودن بیمه و امنیت شغلی گفت: این مطالبات درستی است که آن را در دستورالعمل اخیر به طور جدی مورد توجه قرار دادیم و نگاه ما این است که با وجود این توجه به مطالبات،  بستر مناسب برای صلاحیت حرفه‌ای مربی هم در نظر گرفته شود.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی افزود: کار کردن با نوآموزان پیش دبستانی کار آسانی نیست و باید اصول  ویژه این دوره رعایت شود در واقع در این دوره مربی کاری از جنس تربیت کردن را انجام می‌دهد و باید با نگاهی همه جانبه به ابعاد شخصیتی کودک با او ارتباط بگیرد.

وی ادامه داد: گاهی افرادی از رشته‌های تحصیلی به جز علوم تربیتی در پیش دبستانی‌ها مشغول به کار شدند و این فرآیند را به خوبی انجام می‌دهند اما این موضوع کافی نیست و باید مربی پیش دبستانی شیوه‌های اصولی و تربیتی کودکان را بشناسد یعنی به هنر، روان‌شناسی رشد، روش‌های تدریس، مدیریت فرآیندهای کلاسی و مواردی دیگر از این قبیل کاملا مسلط باشد.

کودک محور فعالیت‌های مربیان باشد

فضلی با تأکید بر اینکه کودک در دوره پیش دبستانی باید محور فعالیت‌های مربی باشد، اظهار کرد: این چارچوب‌هایی است که باید در دوره پیش دبستان به آن توجه شود و هرکسی برای ورود به این حرفه باید چنین شاخص‌هایی را رعایت کند.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی بیان کرد: هر فردی که در شاخص‌های موجود توانمند شد امکانات بیشتری را در اختیارش قرار خواهیم داد که امیدواریم این طرح هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد تا بتوانیم به وعده های خود عمل کنیم  و البته زمان  اجرای طرح بستگی به چگونگی طی شدن مراحل اداری دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.