سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف نسخه نوشتاری با الکترونیکی شدن دفترچه بیمه

  مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:با نسخه نویسی الکترونیکی در مراجعه های سرپایی، دیگر پزشک نسخه نوشتاری ندارد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان طاهر موهبتی  مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در دیدار با سرپرست استانداری کرمان که صبح امروز در دفتر دکتر فدایی برگزارشد، گفت: در نظام سلامت، خرید درمان با منابع ارتباطی نداشته و در واقع بدهی ها از جایی شکل می گیرد که هزینه با منابع همخوانی نداشته باشد، در حالی که باید تعهدات براساس منابع باشد و عدم توازن بین منابع و مصارف ؛بدهی ها را به وجود می آورد.

طاهر موهبتی در این دیدار افزود:به نظر می رسد خیلی بهتر از این هزینه ها امکان مدیریت برهزینه ها وجود داشته باشد و تاکید ما بر مدیریت منابع و مصارف است.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم قدری این مسائل ساماندهی شود هم به بخش خصوصی و نیزبخش دولتی اعلام کردیم که با این مسئله همکاری داشته باشند و عقب نشینی نمی کنیم.

موهبتی با اشاره به اجرای طرح حذف دفترچه بیمه از خدمات درمانی ،بیان کرد: بحث الکترونیکی شدن امروز می تواند رفتارهای ما در حوزه درمانی کشور را منطقی کند ، دنبال کم کردن چیزی نیستیم و تنها اصرار داریم انجام کارها در روندی منطقی انجام شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشورابراز کرد:با اقداماتی که از قبل آغاز شده بود کرمان را به عنوان استان پایلوت انتخاب کردیم تا روند حذف دفترچه بیمه را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تغییر رفتار باید باایجاد مشوق ها صورت بگیرد و با اجبار عملی نمی شود، اظهار کرد: با نسخه نویسی الکترونیکی در مراجعه های سرپایی، دیگر پزشک نسخه نوشتاری ندارد و با وارد کردن کد ملی مراجعه کننده،نسخه وارد درگاه الکترونیکی شده و به شکل همزمان در کلیه آزمایشگاه ها و داروخانه ها بالامی آید.

موهبتی تصریح کرد: تلاش می کنیم اوایل بهمن ماه این کار را در یک شهر درتک تک استان ها آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: قطعا استقرار کار زمان براست باید مسئولان امرهمکاری کنند ، به ویژه در بحث آی تی نیازمند همکاری جدی هستیم هرچند که در ابتدای امر به شکل تشویقی وارد مسئله می شویم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بخشی از ارائه دهندگان خدمت به ویژه در بخش خصوصی نگاه همراهی ندارند ،هرچند ما اعتقاد داریم اگر به عنوان مثال سفره مردم کوچک شده باید برای همه اینگونه باشد نه طیفی از مردم را صرفا دربر بگیرد.

وی بیان کرد:یکی از مشکلات این است که خارج از نظام دارویی کشور دارو تجویز می شود که در این بخش چشم انتظارتغییر رفتار هستیم ،ارتباط و تبیین وضعیت موجود برای مردم و ارائه دهنده خدمت اثر دارد.

موهبتی بیان کرد: همکاری مسئولان استان و ائمه جمعه در زمینه تغییر رفتار کمک زیادی می کند و عمده فعالیت باید به سمت تجویزکننده برود که اگر رفتار اصلاح نشود، کار پیش نمی رود و بخشی از کار با فرهنگسازی وگفت و گو انجام می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه یکی از ویژگی های طرح، کمک به مدیریت مصارف است، گفت: در حذف دفترچه در حوزه بستری نیز کار در اصفهان آغاز شده و با استفاده از تجربه کشورهای موفق در این زمینه کار را پیش می بریم.

وی افزود: شکل دهی فرهنگ عمومی نیز در حوزه سلامت و درمان مهم است اما زمان می برد.

 

انتهای پیام/س

 

شکل دهی فرهنگ عمومی نیز در حوزه سلامت و درمان مهم است

برچسب ها: وزارت بهداشت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.