سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش میدانی باشگاه خبرنگاران جوان مشهد از معاملات غیررسمی ارز :

دلالان نرخ ارز را تعیین می کنند/هیچ نظارتی بر قیمت ارز ها نمی شود

ظهر امروز در معاملات غیررسمی ارز در مشهد فروشندگان دلار خانگی در خیابان امام خمینی مشهد قیمت های مختلفی را برای نرخ ارز عنوان کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ با توجه به اینکه بازار ارز امروز دچار کاهش قیمت شد شاید بعد از مدت‌ها امروز یکی از متفاوت‌ترین روز‌ها در بازار ارز مشهد بود؛ چرا که مردم حاضر به فروش دلار خود به کمتر از ۱۴ هزار تومان نبودند و دلالان هم بیش از ۱۲ هزار تا ۱۳ هزار تومان حاضر به خرید نبودند.
 

امروز به عقیده کسانی که دستی در معاملات ارزی دارند شوک بزرگی به بازار ارز وارد شده است، چون با افت قیمت قابل توجهی در این بازار مواجه شده بودند؛ می‌گفتند دیشب دلار را با قیمت ۱۷ هزار تومان معامله کرده ایم امروز به ۱۳ هزار تومان رسیده است و چرا هیچ نظارتی بر این قیمت‌ها نمی‌شود؟!


گروهی نبض بازار ارز  را در دست گرفته اند


در این بازار دلالان ارز دلار‌ها را با قیمت‌هایی که خود تعیین کرده اند خرید و فروش می‌کنند به نحوی که گروهی نبض بازار را در دست گرفته و قیمت نهایی معاملات را تعیین می‌کنند؛ این افراد با پیشنهاد کمترین و بیشترین قیمت خرید و فروش دلار جریان بازار را به نفع خود در دست گرفته اند.

شاید ارز پیش از این دو نرخ رسمی و آزاد داشت، اما اکنون سه نرخ دارد که یکی را دولت تعیین می‌کند و دو نرخ دیگر را دلالان.

ظهر امروز به میان مردم در خیابان امام خمینی مشهد رفتم تا از نزدیک از وضعیت بازار آگاه شوم و گفتگویی با خریداران و فروشندگان دلار خانگی داشته باشم.
 

با فروشندگان و خریداران ارز خانگی که صحبت می‌کردم می‌گفتند:امروز خرید و فروشی تقریبا در بازار نیست و مردم ریسک نمی‌کنند تا دلار هایشان را با این قیمت به فروش برسانند؛ وضعیت فعلی بازار بیشتر به نفع کسانی است که قصد رفتن به خارج از کشور را دارند، چون قیمت‌ها نسبت به روز‌های گذشته افت قابل توجهی داشته است.

فروشنده‌ای که برای فروش دلار‌های خانگی اش به بازار آمده بود گفت:مقداری دلار با قیمت ۱۷ هزار تومان در خانه ام دارم، اما ریسک نمی‌کنم تا در شرایط کنونی آن‌ها را به فروش برسانم، چون تمام دارایی هایم همان دلار‌ها هستند؛ منتظرم تا شرایط بهتر شود و با قیمت بهتری معامله کنم.
 

فروشنده‌ای دیگر با اشاره به نوسانات قیمت‌ها گفت:ما مردم خودمان خودتحریمی می‌کنیم و این باعث می‌شود ثبات در بازار وجود نداشته باشد؛ خرید و فروش دلار در حال حاضر ۱۳ هزار تومان است و خرید و فروش‌هایی نیز گاهی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
برچسب ها: نرخ ارز ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.