سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعیت خراسان شمالی ۹۶۳ هزار و ۴۱ نفر شد

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: براساس آخرین آمار اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی جمعیت استان ۹۶۳ هزار و ۴۱ نفر ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ علی زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: براساس آخرین آمار اداره کل ثبت احوال جمعیت استان ۹۶۳ هزار و ۴۱ نفر ثبت شده است که ۵۴۳ هزار نفر در مناطق شهری و ۴۲۲ هزار نفر در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

وی افزود: این آمار گویای جمعیت ۴۸۳ هزار و ۸۴۹ نفری مردان و جمعیت ۴۷۹ هزار و ۱۹۲ نفری زنان است.

زاهدی نیا گفت: در شش ماهه امسال آمار ولادت در استان ۱۲ درصد کاهش یافته و آمار فوت هم در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ ممیز ۴ دهم درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: امسال ولادت هشت هزار و ۴۰۱ نوزاد در استان ثبت شده که چهار هزار و ۲۹۷ مورد از این ولادت ها، پسر و چهار هزار و ۱۰۴ مورد دختر بوده است.

زاهدی نیا اظهار کرد: ۶ هزار و ۴۸۰ ولادت مربوط به مناطق شهری و هزار و ۹۲۱ تولد مربوط به مناطق روستایی است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲ هزار و ۳۲۷ واقعه فوت در استان ثبت شد که از این تعداد هزار و ۳۰۰ مورد مرد و هزار و ۲۷ مورد زن هستند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون ۹۹ ممیز ۶ درصد از واقعه ولادت در استان، در مهلت قانونی یعنی در ۱۵ روز به ثبت می‌رسد.

وی افزود: در استان به ازای هر هزار نفر ۱۹ ولادت به ثبت می‌رسد و میزان فوت ثبت شده به ازای هر هزار نفر، پنج نفر است و بر این اساس سالانه به ازای هر هزار نفر، ۱۴ نفر به جمعیت استان افزوده می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال به ازای ولادت هر ۱۰۰ دختر، ولادت ۱۰۵ پسر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / ب


ثبت هشت هزار و ۴۰۱ واقعه ولادت در خراسان شمالی

برچسب ها: ثبت احوال ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.