سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پور فتح‌الله‌ خبر داد؛

همکاری انتقال خون ایران با کشورهای مدیترانه‌ شرقی برای ارتقای سلامت خون/ برگزاری کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای با عنوان مدیریت انتقال خون

رئیس سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون ایران با کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و ارتقای سلامت خون همکاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر پورفتح‌الله‌ رئیس سازمان انتقال خون صبح امروز در مراسم چهاردهمین‌ اجلاس سالانه انجمن آسیایی‌ طب انتقال خون و چهارمین‌ کنگره بین‌المللی طب انتقال خون که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار کرد: در چهارمین کنگره طب انتقال خون 1300 شرکت‌کننده از 24 کشور دنیا حضور دارند و فعالیت این کنگره از سال 86 با برگزاری سه دوره کنفرانس‌‌های مختلف با حضور بیش از 1000 کارشناس داخلی و خارجی آغاز شده است.

وی ادامه داد: امسال یک برنامه جامع انجام می‌شود و در کنگره امسال سخنرانانی‌ از 18 کشور دعوت به عمل آمده است.

حضور 8 کشور آسیایی در  کنگره طب انتقال خون

پورفتح‌الله گفت: در چهارمین کنگره طب انتقال خون مدیران سازمان انتقال خون 8 کشور آسیایی‌ شرکت دارند و امسال مشکلات انتقال خون مورد بحث و بررسی‌ قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان انتقال خون بیان کرد: همکاری ما با سازمان انتقال خون کشورهای آسیایی و عضو مدیترانه‌ به سال 93 برمی‌گردد و ما یک یادداشت‌ تفاهمی‌ در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه طب انتقال خون با هدف استفاده از ظرفیت‌های طرفین‌ امضاء کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای با عنوان مدیریت انتقال خون برای 13 کشور مدیترانه‌ در کنگره امسال برگزار می‌شود و این کار با هدف ارتقای امر آموزش، پژوهش و سلامت است.

برگزاری 6 کارگاه برای ارزیابی کنترل کیفی فرآورده‌های خونی در منطقه

پورفتح‌الله گفت: سازمان انتقال خون از سال 2013 به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی در امر انتقال خون برگزیده‌ شده است که برای یک دوره 4 ساله دیگر همکاری ما با سازمان بهداشت جهانی تمدید شده است.

رئیس سازمان انتقال خون اظهار کرد: برای ارزیابی کنترل کیفی فرآورده‌های خونی در کشورهای منطقه 6 کارگاه برگزار شده است و سازمان انتقال خون از پتانسیل و تجارب سایر کشورها‌ و به خصوص کشورهای عضو مدیترانه شرقی استفاده بهینه را می‌برد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.