حاجی بیگی گفت: آمار اهدای خون در شهریور ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد نشان می دهد.

رشد ۱۸ درصدی آمار اهدای خون در شش ماه اول سال جاری/ ۵ درصد از اهداکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون اظهار کرد: آمار اهدای خون در شش ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و  طی شش ماه اول سال 97 این آمار 1.35 درصد رشد داشته است.

بیشترین آمار اهدای خون مربوط به کدام استان‌هاست؟

وی تصریح کرد: بیشترین میزان رشد آمار اهدای خون به ترتیب در استان های اردبیل 14 درصد، خراسان شمالی با 11 درصد و ایلام با 10 درصد بوده است.

حاجی بیگی درباره شاخص اهدای خون بانوان در سال جاری  نسبت به شش ماه اول سال 96 نیز، گفت: استان های زنجان با 2 درصد رشد، اردبیل و خراسان جنوبی با یک درصد رشد اهدای خون بانوان طی شش ماهه اول سال 97، بیشترین آمار رشد این شاخص را به خود اختصاص دادند.

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: در این مدت، یک میلیون و 366 هزار و 714 اهداکننده به مراکز اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 78 هزار و 33 واحد خون دریافت شده است.

وی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری 965 هزار و 146 واحد گلبول قرمز فشرده، 324 هزار و 509 واحد پلاسما و 477 هزار و 435 واحد پلاکت در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور توزیع شده است.

حاجی بیگی با بیان اینکه 4.43 درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل داده اند، گفت: در مجموع، طی این مدت یک میلیون و 767 هزار و 90 واحد خون و فرآورده توزیع شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین اعلام کرد: آمار اهدای خون در شهریور ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد نشان می دهد.

حاجی بیگی افزود: استان اردبیل با 75 درصد رشد دارای رتبه اول، استان آذربایجان غربی با 54 درصد رشد دارای رتبه دوم و استان قزوین با 40 درصد رشد دارای رتبه سوم افزایش آمار اهدای خون شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار