سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۱۵.۳ میلیون تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۱۵.۳ میلیون کالا به ارزش افزون بر ۷ میلیارد دلار از طریق گمرکات استان بوشهر صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان بوشهر برای ایجاد سرمایه گذاری اظهار داشت: میزان کل صادرات انجام شده در ۶ ماه نخست امسال حدود ۱۵ میلیون و ۳۷۹ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۵ درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: صادرات بدون احتساب میعانات گازی در این مدت افزون بر ۱۰ میلیون و ۴۱۷ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴ میلیارد و ۹۵۲ میلیون دلار اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴ درصد و از نظر ارزش ۳۴ درصد افزایش یافته است.

حسینی محمدی عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان را شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کود‌های معدنی، جکت و متعلقات آن، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، گوجه فرنگی، بادمجان و کدو، سنگ گچ و گچ بنایی، هندوانه و خربزه دانست و گفت: این کالا‌ها به مقصد کشور‌های چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، مناطق ویژه، ژاپن، اندونزی، تایوان، کویت و تایلند از طریق گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به واردات در نیمه نخست امسال عنوان کرد: حدود ۳۳۱ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۹۱۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۵ و از نظر ارزشی ۲۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

۱۵.۳ میلیون تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر صادر شد

برچسب ها: صادرات ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.