سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسامی روز‌های هفته جهانی فضا/ ۶۰ برنامه در هفته جهانی فضا برگزار می‌شود

محمدی گفت: هفته جهانی فضا با شعار «فضا جهان را متحد می‌کند» با حدود ۶۰ برنامه برای جوانان و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد محمدی دبیر هفته فضا با اشاره به نامگذاری این هفته و برگزاری نشست خبری سازمان فضایی به این مناسبت، گفت: هفته جهانی فضا هر ساله با شعاری خاص برای هماهنگی کشورها برگزار می‌شود. امسال نیز شعار هفته جهانی فضا متناسب با بزرگداشت اولین کنفرانس اکتشافات و استفاده صلح آمیز از فضا، تحت عنوان " فضا جهان را متحد می‌کند" انتخاب شد.

اهداف هفته جهانی فضا

دبیر هفته فضا با اشاره به اهداف برگزاری این هفته اظهار کرد: جلب حمایت‌های عمومی از برنامه‌های فضایی، آموزش عموم مردم به منظور آگاهی از فواید بهره‌برداری از فضای ماورای جو، گسترش بهره‌برداری از فضا با هدف توسعه، اقتصادی پایدار و تشویق و ترغیب کودکان به فراگیری علوم فضایی از جمله اهداف هفته جهانی فضا است.

وی با بیان اینکه در هفته جهانی فضا برنامه‌های متعددی تدوین شده‌اند گفت: حدود 60 برنامه برای بهره‌‌مندی بهتر جوانان و خانواده‌ها تدوین شده است و هر یک از روزهای این هفته نام مخصوص به خود را دارند.

نام گذاری روزهای هفته جهانی فضا در سال 97

محمدی با اشاره به اسامی روزهای هفته جهانی فضا بیان کرد: این هفته از پنجشنبه 12 مهر ماه لغایت چهارشنبه 18 برگزار می‌شود و هر یک از روزهای آن دارای اسامی مخصوص به خود است.

دبیر هفته فضا ادامه داد: پنجشنبه فضا،‌ جوانان و ایده‌های نو، جمعه فضا و توسعه گردشگری، شنبه فضا و توسعه ارتباطات، یکشنبه فضا و ارتقای کیفیت زندگی، دوشنبه فضا و مدیریت منابع زمین، سه‌شنبه فناوری‌های فضایی و توسعه اقتصادی و چهارشنبه حقوق قضا و همکاری‌های بین‌المللی نامگذاری شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.