سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوفه مدارس متصدی تامین تغذیه و موادغذایی سالم دانش آموزان

رئیس مرکز بهداشت غرب کلانشهر اهواز بوفه مدارس را متصدی تامین تغذیه و موادغذایی سالم دانش آموزان عنوان کرد.

مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب کلانشهر اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بوفه مدرسه را متصدی تهیه تغذیه دانش آموزان دانست که به همت سرایدار مدرسه راه اندازی و مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت بوفه بر عهده مراقبان بهداشت است و سال گذشته حدود 500 مورد بازرسی از بوفه مدارس صورت گرفت، اظهار داشت: کارشناسان بهداشت بصورت مستمر از بوفه  مدارس بازدید می کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف به صورت قانونی با آن ها برخورد خواهد شد.

شریفی، گذراندن دوره بهداشت عمومی و رعایت بهداشت فردی را اولین گام برای راه اندازی بوفه مدارس دانست.

رئیس مرکز بهداشت غرب کلانشهر اهواز، داشتن کاشی کاری، پنجره های توری، استفاده از مایع و صابون، وجود یخچال برای نگهداری موادغذایی پروتئینی، اجاق گاز برای تحویل غذای گرم را از شرایط یک بوفه استاندارد عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: همچنین موادغذایی که در بوفه مدرسه نگهداری می شود باید متناسب با نوع عرضه بوده و دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت، علامت استاندارد، تاریخ تولید و انقضا تایید شده و شرح ترکیبات تشکیل دهنده موادغذایی باشند.

مهرداد شریفی تاکید کرد: استفاده از روپوش، دستکش، انبرک و همچنین کوتاه کردن ناخن ها توسط متصدیان بوفه مدارس الزامی است.

این مقام مسئول توصیه کرد: بوفه مدارس از عرضه موادغذایی با ارزش غذایی پایین مثل: سوسیس، کالباس، چیپس، پفک، نوشابه های گازدار و آب میوه های صنعتی خودداری کرده و بجای آن خوراکی هایی شامل؛ انواع میوه، خشکبار مثل گردو، آب میوه های طبیعی، شیر کم چرب، میوه سالم شسته شده و ضدعفونی شده در بسته بندی های یک نفره وکیوم شده عرضه کنند.

وی در ادامه بیان داشت: رژیم غذایی باید تعادل، کفایت و تنوع داشته باشد و دانش آموزان از 4 گروه مواد غذایی که شامل؛ نان و غلات، گوشت و پروتئین، سبزیجات و میوه جات، شیر و لبنیات و در کنار آن از گروه متفرقه که شامل مغزها است استفاده کنند، ضمن اینکه خرما، کشمش و توت را جایگزین قندها کرده و مصرف نمک را به شدت کاهش دهند.

انتهای پیام/ع

بوفه مدارس زیر ذره بین کارشناسان بهداشت

برچسب ها: بهداشت ، اخبار پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.