سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران

استاندار زنجان از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛استاندار زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت:عملیات اجرایی پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران، که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سپس سفر هیات دولت در سال ۹۳ به استان زنجان بوده و از آبان‌ماه سال ۹۵ آغاز شده، بی‌تردید در صورت تامین منابع مالی، تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید.

درویش امیری افزود:پیمانکاران پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران در ۳ بخش در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد:تاکنون نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان، کار شده که فقط ۱۵۰ میلیارد تومان و آن هم با اسناد اعتباری خزانه، پرداخت شده و بر اساس قرارداد پیمانکاران با شرکت ملی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باید پس از ۱۸ ماه تنفس، تسویه حساب می‌شد که این تعهد از سوی راه‌آهن، هنوز عملی نشده است.

درویش امیری گفت:علی‌رغم پیگیری‌های مکرر مدیریت استان، نماینده، ولی فقیه و مجمع نمایندگان استان از سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به شارژ اعتباری پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران، متاسفانه تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است که این امر، موجب کُندی پیشرفت پروژه شده و ضروری است تا این امر مجددا از سازمان برنامه و بودجه کشور، پیگیری شود تا در آینده نزدیک به سرانجام برسد.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان در آرامش، امنیت و انسجام، جزو استان‌های اول کشور است گفت:وجود فضای آرام، امنیت، همدلی، هماهنگی و همپوشانی در استان سبب دستیابی به دستاورد‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است.

درویش امیری تصریح کرد:آرامش و امنیت استان به معنای بی‌تحرکی نیست، این فضا همواره با تحرک و پویایی همراه بوده که محصول مدیریت و برنامه ریزی مناسب دستگاه‌های متولی است.

وی ادامه داد:خوشبختانه تاکنون مدیریت استان، مشکلی با دستگاه قضایی نداشته و هیچ مانعی در مسیر برنامه‌های اجرایی استان از سوی این قوه قرار نگرفته است که این فرصت و موهبتی برای استان به شمار می‌آید و انتظار می‌رود این مسیر با حضور مدیریت جدید قضایی در استان همچنان ادامه یابد و فضا برای رسیدن به اهداف، مهیا شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه عملکرد استان در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستایی و عشایری نیز مناسب و قابل دفاع است اظهار کرد:با توجه به میزان اعتباری که در کل کشور، جذب و پرداخت شده، میانگین عملکرد استان در آیتم‌های تعریف‌شده در بخش روستایی در رتبه اول قرار دارد.
 
انتهای پیام/ن
 

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.