سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال شبانه کودکان پناهجو به اردوگاه‌هایی در آمریکا

صد‌ها کودک پناهجو طی هفته‌های گذشته توسط دولت آمریکا در نیمه شب و در خواب و بیداری بوسیله‌ی اتوبوس‌هایی که شیشه‌هایشان با چادر پوشیده شده به اردوگاه‌هایی در بیابان‌های تگزاس تا نیویورک منتقل شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، صد‌ها کودک پناهجو طی هفته‌های گذشته توسط دولت آمریکا در نیمه شب و در خواب و بیداری بوسیله‌ی اتوبوس‌هایی که شیشه‌هایشان با چادر پوشیده شده به اردوگاه‌هایی در بیابان‌های تگزاس تا نیویورک منتقل شده‌اند.

اغلب کودکان پناهجو که دارای مجوز‌های قانونی برای اقامت نداشته‌اند توسط اداره مهاجرت آمریکا در مناطق مختلف دستگیر شده و با دادن فقط یک وعده غذای حاضری و سرپایی به این اردوگاه‌ها منتقل شده و هر دو یا سه نفر از آن‌ها در یک چادر اسکان داده شده و نگهداری می‌شوند.

کودکان در این اردوگاه‌ها و در شهر مرزی تورنیلو در ایالت تگزاس آمریکا در سنین  ۱۰ تا ۲۰ ساله و بر اساس تفکیک جنسیتی در کنار هم ردیف شده و در تخت خواب‌هایی در این چادر‌ها می‌خوابند.

با این که آنان به اصطلاح تحت آموزش بوده و به کودکان کتاب درسی داده می‌شود اما در آنجا هیچ مدرسه‌ای نیست و آن‌ها هیچ الزامی به انجام تکالیف درسی ندارن.

وکلای یا نمایندگان قانونی آن‌ها به این کودکان دسترسی دارند ولی دسترسی به خدمات حقوقی و قانونی در این شرایط برای آن‌ها محدود است.

در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده است که این سفر‌های نصف شبی در سراسر آمریکا در جریان است چرا که دولت به دنبال یافتن جا برای ۱۳ هزار کودک مهاجر بازداشت شده در سرتاسر این کشور است.

انتهای پیام/

انتقال کودکان پناهجو بطور شبانه و با اتوبوس‌های پوشیده با چادر در آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.