سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان:

مدیران میراث فرهنگی در خصوص ایمن سازی پل سی وسه پل شفاف سازی کنند

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان از مدیران میراث فرهنگی درخواست کرد: در مورد ایمن سازی پل سی وسه پل شفاف سازی کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریده روشن، در چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان در بخش تذکر خود با اشاره به لزوم ایمن سازی پل سی و سه پل اظهارکرد:‌ این پل یکی از نمادهای هویت تاریخی ، فرهنگی ، اجتماعی شهر است.

سی وسه پل ، شناسنامه اصفهان است

وی از سی وسه پل به عنوان شناسنامه اصفهان یاد و تصریح کرد: پل اله وردی خان تاریخی ۴۰۰ساله و کارکردی چند وجهی دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خشکی زاینده رود گفت:‌ گرچه این معضل وصله ناجوری بر پیکر این پل است و اجرای پروژه های عمرانی در طی سال های متوالی و همچنین احداث قطار شهری با بی تدبیری و مطالعات غیر کارشناسی تنش را آرزده و جانش را خسته کرده است اما ایمن سازی و مناسب سازی معابر و پل ها و اقدامات ایمنی باعث پویایی آن می شود.

 روشن تاکید کرد: اگر در این فراینده به ویژگی های کالبدی و معماری ، اثربخشی فرهنگی آن توجه نشود هویت شهروندان را به مخاطره می اندازد.

وی خطاب به متوالیان فرهنگی ادامه داد: آیا در ایمن سازی سی وسه پل از روش های کارآمدتر و متناسب با استانداردهای روز دنیا در دسترس نبود که امروز شاهد وضعیت نامناسب ظاهری این بنای تاریخی نباشیم؟

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مدیران میراث فرهنگی ضمن اینکه صحبت های مفصلی در این خصوص داشتند ، بر حفظ اصالت بنا و مطالعات کارشناسی تاکید داشتند اما سوالی که پیش می آید این است که با توجه به حس تعلق و خاطره ای که نسبت به این بنا دارید ، فضای بصیری این پل را چگونه می بینید؟

روشن از مدیران میراث فرهنگی درخواست کرد: ضمن شفاف سازی در این خصوص، صدای سمن ها و دیگر دلسوزان فرهنگی را بشنوند.

 

انتهای پیام /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.