سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی راهکار‌های توسعه تجاری خراسان شمالی با قرقیزستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: در نشست هیات سیاسی- اقتصادی قرقیزستان با استاندار و تجار خراسان شمالی، راهکار‌های عملیاتی توسعه روابط اقتصادی طرفین بررسی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی امروز در بررسی راهکار‌های توسعه تجاری خراسان شمالی با کشور قرقیزیستان در سفر دو روزه سفیر قرقیزستان با همراهی کنسولگر و رایزن اقتصادی به خراسان شمالی گفت: این استان با ۳۲ کشور دنیا صادرات و روابط بسیار مناسبی دارد و ما بر توسعه روابط تجاری با کشور قرقیزستان تاکید داریم.

شنوایی نماینده وزارت امور خارجه در خراسان شمالی هم در این نشست گفت: با سفر‌های روسای جمهور این دو کشور، مشکل روادید برطرف شد.

شنوایی با اشاره به مشکلات بانکی این دو کشور گفت: رئیس بانک ملی قرقیزستان برای رفع این مشکلات سفری به ایران خواهد داشت و همچنین پیگیر رفع مشکل تعرفه گمرکی و پرواز مستقیم به این کشور از فرودگاه خراسان رضوی و تهران هستیم.

در این نشست مقرر شد تفاهم نامه‌ای برای گسترش روابط بیشتر این دو کشور به ویژه استفاده از ظرفیت‌های خراسان شمالی، بین روسای اتاق‌های بازرگانی این دو کشور منقعد شود. همچنین تا یک ماه آینده هیات تجاری ایران برای تبادل روابط بین تجار و بازرگانان به کشور قرقیزستان سفر کنند.

آوازبیک عبدالرزاق اف سفیر جمهوری قرقیزستان هم با اشاره به شباهت بسیار زیاد استان خراسان شمالی به استان‌های جنوبی قرقیزستان گفت: بازدید از این کشور باعث گسترش مراودات فرهنگی بازرگانی سیاسی با کشور قرقیزستان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مساحت کل این کشور ۱۹۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع است، افزود: با وجود منابع آبی مطلوب، تنها ۱۵ درصد سطح زیرکشت در کشور قرقیزستان، بخش کشاورزی است.

سفیر جمهوری قرقیزستان با اشاره به نیاز کشور خود، برای سرمایه گذاری در زمینه پرورش آبزیان، خوراک دام و اصلاح ژن دام (گوسفند و گوساله) اعلام آمادگی کرد.

عبدالرزاق اف از تحصیل دانشجویان در دو کشور و استفاده از تجارب اساتید برای آموزش و مطالعات مشترک خبر داد و گفت: با آموزش زبان فارسی به دانشجویان آن کشور و شناسایی دیپلم‌های آموزشی دو کشور، از سال آینده این مهم انجام خواهد شد.

مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان همچون صنایع دستی و گردشگری، صنایع ساختمانی، صنعتی و علوم پزشکی برای مدت ۲ تا ۱۰ سال بسته به درخواست شما، تفاهم نامه همکاری منعقد می‌شود.

انتهای پیام / ب 

آغاز سفر دو روزه سفیر قرقیزستان به خراسان شمالی

برچسب ها: صنعت ، روابط تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.