مدیرکل راهآهن جنوب با بیان اینکه عملیات ساخت زیرگذر ایستگاه اهواز در حال انجام است افزود: امیدواریم این پروژه کدر بهمن ماه ۹۷ به اتمام رسیده و بهره برداری شود.
درویشزاده اضافه کرد: بخش علائم گلوگاه باری این اداره کل که میان ایستگاههای میاندشت و سربندر قرار دارد، آغاز شده و با تکمیل این بخش قبول و اعزام قطارهای اداره کل راهآهن جنوب راحتتر انجام خواهد شد.
وی یکی از حلقههای مفقوده در حمل بار در اداره کل راهآهن جنوب را تکمیل کمربندی نظامیه به میاندشت و خط دوم اهواز به اندیمشک دانست و یادآور شد: با تکمیل این خط حمل و نقل ریلی در این منطقه سهلتر و راحتتر خواهد شد.
درویش زاده با بیان اینکه از ایستگاه سر بندر به بندر امام (ره) زیر سازی خطوط به طول ۱۲ کیلومتر انجام شده است، افزود: امیدواریم عملیات روز سازی نیز هرچه زودتر به پایان برسد.
وی با اشاره به اینکه حمل شمش تولیدی فولاد خوزستان از ایستگاه میاندشت به بندرامام (ره) و حجم آن امسال بیش از ۲.۵ میلیون تن برآورد شدهاست، گفت: کشیدن خط دوم سر بندر به بندر امام (ره) جزو اولویتهای این اداره کل قرار دارد و در نظر داریم که این ۱۲ کیلومتر را تکمیل کنیم .
مدیرکل راهآهن جنوب با بیان اینکه برای رسیدن به هدف حمل ۱۵ میلیون تن بار در سال ۹۷ در حال رایزنی و مذاکره با برخی از شرکتها هستیم، افزود: از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام شده است اتصال، ترمیم و بهسازی حدود ۱۰ کیلومتر خط فرعی کارخانه روغن کشی ماهیدشت و اتصال خط انبارهای کارخانه کلهر به ریل است.
درویشزاده تشریح کرد: در این زمینه ادوات روسازی سوزن و ریل مورد نیاز برای اتصال ۶۰۰ متر خط فرعی را راهآهن جنوب تامین و به کارخانه کلهر تحویل دادهاست که با اجرای این پروژه، ظرفیت بارگیری این اداره کل یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.
مدیرکل راهآهن جنوب گفت: به منظور افزایش ظرفیت کارخانه هزار دانه ادوات سوزن و خط مورد نیاز برای احداث ۳۰۰ متر خط فرعی را به این کارخانه تحویل داده و با تکمیل آن حدود ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت بارگیری منطقه افزوده خواهد شد.
انتهای پیام/