سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل ۴۴۵ دانش‌آموز ناشنوا در استان کرمان

مدیر‌کل آموزش و پرورش استثنائی استان کرمان گفت: ۴۴۵ دانش‌آموز ناشنوا در استان کرمان وجوددارد که از این تعداد ۲۳۰ نفر در مدارس استثنائی و ۲۱۵ نفر در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران باهری مدیر‌کل آموزش و پرورش استثنائی استان کرمان گفت: ۴۴۵ دانش‌آموز ناشنوا در سطح استان کرمان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهر کرمان سه مدرسه ویژه ناشنوایان وجود دارد که دو مدرسه آن شبانه‌روزی هستند افزود: در مجموع ۱۴۶ دانش‌آموز دختر و پسر ناشنوا از سراسر استان در مدارس شهر کرمان تحصیل می‌کنند.

باهری با بیان اینکه تاکید سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور و استان بر تقویت زبان اشاره است اظهارکرد: در همین راستا دوره آموزشی زبان اشاره طی چهار جلسه آموزشی در کرمان در حال برگزاریست.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استثنائی استان کرمان گفت: همایشی در هفته جهانی ناشنوایان در تاریخ سه‌شنبه ۱۰ مهرماه جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مجتمع آموزشی ناشنوایان احیا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش عاشورایی دانش‌آموزان ناشنوای شهر کرمان با اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) توسط گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار کرمان همراه است افزود: جمعی از مدیران استان و اولیای دانش‌آموزان نیز در این مراسم حضور دارند که پیش‌بینی می‌شود این همایش با حضور هزار و ۲۰۰ نفر برگزار شود.

باهری با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های این همایش توسط خیرین تامین شده است تصریح کرد: در نخستین همایش عاشورایی دانش‌آموزان ناشنوای کرمان حجت‌الاسلام  سدری سخنرانی می‌کند و این همایش با عزاداری و نوحه‌خوانی بچه‌های ناشنوا با زبان اشاره همراه است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استثنائی استان کرمان گفت: نخستین همایش عاشورایی دانش‌آموزان ناشنوای کرمان با اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

همایش عاشورایی دانش‌آموزان ناشنوای کرمان با حضور ۱۲۰۰ نفر برگزار می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.