سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار قائم مقام وزیر علوم با ئیس انجمن بین المللی روسای دانشگاه‌های جهان مطرح شد؛

آمادگی ایران برای تاسیس پارک علم و فناوری در بغداد/ جایگاه ممتاز علمی ایران در منطقه و جهان

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با رئیس انجمن بین المللی روسای دانشگاه‌های جهان و رایزن فرهنگی سفارت عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم با یاسر الججاج دو طرف بر توسعه و تعمیق روابط و تعاملات علمی و دانشگاهی بین دو کشور تاکید کرده و با توجه به وجود ظرفیت ها و مشترکات قابل توجه فرهنگی، مذهبی و حسن همجواری بین دو کشور حمایت خود را از گسترش روابط و همکاری های جامعه دانشگاهی و تبادل هیات های علمی و مسئولان سطح بالای دو کشور اعلام کردند.

یاسر الججاج، رایزن فرهنگی سفارت عراق، از علاقه مندی مسئولان و دانشگاهیان کشور عراق برای بهره مندی از توانمندی های بالای علمی ایران و افزایش جمعیت اشتغال به تحصیل دانشجویان عراقی در ایران به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبر داد و خواستار حمایت های علمی و پشتیبانی دانشگاه های ایران از جامعه علمی و دانشگاهی عراق شد.

تمدید یادداشت تفاهم همکاری های علمی دو کشور، ترسیم نقشه راه برای همکاری های دانشگاهی و تحقیقاتی ایران و عراق و همچنین برنامه ریزی برای نشست روسای دانشگاه های برتر دو کشور، از جمله موضاعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

دیدار سالار آملی با رئیس انجمن بین المللی روسای دانشگاه‌های جهان

در دیدار دیگر سالار آملی با ابراز خرسندی از سفر شنگیلیا رئیس انجمن بین المللی روسای دانشگاه‌های جهان به ایران، به تشریح موقعیت علمی و بین المللی ایران پرداخت و ابراز امیدواری کرد با کمک انجمن IAUP و ظرفیت های بسیار مناسب علمی تحقیقاتی و فناورانه ایران، تعاملات و زمینه های مناسبی برای همکاری بین روسای دانشگاه های ایران و جوامع علمی بین المللی ایران و جهان صورت پذیرد.

در این دیدار کاخا شنگیلیا با توجه به آشنایی و شناخت از جایگاه ممتاز علمی و دانشگاهی و تحقیقاتی ایران، همکاری انجمن بین المللی دانشگاه ها را با مراکز علمی و دانشگاهی ایران را یک ضرورت دانست.

وی همچنین با اذعان به جایگاه ممتاز علمی ایران در منطقه و جهان، ابراز امیدواری کرد با حمایت و پشتیبانی مسئولان و دانشگاه های ایران بتوانند در آینده نزدیک شاهد توسعه بیشتر این همکاری ها و برگزاری نشست های علمی بین روسای دانشگاه های ایران و سایر کشورها باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.