اعزام بیش از 1000 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه های معتبر دنیا قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: با تلاش های صورت گرفته موفق شدیه ایم صدها پروژه تحقیقاتی تعریف و در 52 کشور دنیا کرسی‌های ادبیات فارسی راه‌اندازی کنیم.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: خوشبختانه تا کنون همکاریهای خوب علمی و بین المللی بین وزارت علوم و دانشگاه های بین المللی صورت گرفته به طوری که افزایش تعداد پروژه های تحقیقاتی مشترک با معتبرترین دانشگاه های دنیا به 430 مورد رسیده است. همچنین اقداماتی مهم از جمله بهره گیری از آزمایشگاه های پیشرفته دنیا و دانش اعضای هیأت علمی خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر لزوم طراحی نقشه راه، برای تقویت همکاری‌های علمی و آموزشی دو کشور ایران و فرانسه و تمرکز در انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و همچنین برگزاری دوره‌های تحصیلی مشترک بیش از پیش احساس می شود. خوشبختانه افزایش تعداد دوره های آموزشی مشترک با دانشگاه های بزرگ دنیا به 25 مورد رسیده، اتفاقی که منجر به افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه ها شده است.

افزایش حضور دانشمندان، محققان ورؤسای دانشگاه های دنیا در ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه با اشاره به افزایش حضور دانشمندان، محققان و رؤسای دانشگاه ها در کشور، گفت: دانشگاه‌ها سه کاربرد اساسی و سه کارکرد مهم در دنیا دارند؛ تولید علم، افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه و تمدن‌سازی.

سالار آملی اضافه کرد: خوشبختانه در گذشته دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی در عرصه دیپلماسی علمی و فناوری داشته ایم و امیدواریم این دستاوردها در آینده  بستری مناسب برای کارکردهای جدید دانشگاه‌ها باشند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تاکید کرد: در حال حاضر 2116 دانشمند وارد کشور شده اند، در این مدت توانستیم صدها پروژه تحقیقاتی تعریف و در 52 کشور دنیا کرسی‌های ادبیات فارسی راه‌اندازی کنیم.

وی یادآوری کرد: حضور 750 نفر از اعضای هیأت علمی کشورمان در سمینارهای بین المللی در خارج و همچنین اعزام 630 نفر از اعضای هیأت علمی، برای بهره گیری از دوره های تخصصی و اعزام بیش از 1000 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه های معتبر دنیا سبب ورود هزاران دانش فنی به کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
این همه تحصیلکرده دانشگاهی علوم مهندسی با عنوان استاد حق التدریسی در دانشگاههای سراسر کشور داریم و اکثرا بجز چند ساعت تدریس در هفته بیکار هستند و شغل درخور تحصیلات آکادمیک و پژوهشی شان را ندارند.
چرا از همین استعدادهای داخلی استفاده نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار