سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل؛

واحد دامی معیار واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین به عشایر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: معیار واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین به عشایر استان اردبیل بر اساس واحد دامی است.

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: معیار واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین به عشایر بر اساس واحد دامی است و عشایر به نسبت دامها و مراتعی که به صورت عرفی در اختیار داشته اند اراضی تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری بارانی به آنان تعلق می گیرد.

وی بیان کرد: ساماندهی به وضعیت عشایری که تحت پوشش طرح قرار گرفته اند می بایست با اتحاد و انسجام یکپارچه عشایر و مسئولین و دست اندرکاران بخش کشاورزی صورت گیرد و چند صدایی و ایجاد دید بدبینی در عشایر و ناامید ساختن آنان به عدم موفقیت آمیز بودن طرح و پایمال شدن حقوق عشایر قطعا آسیب های جبران ناپذیری را وارد خواهد ساخت.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه با اشاره نقش مهمی که عشایر ایل شاهسون در هشت سال دفاع مقدس داشته و به عنوان مرزدارانی توانمند و امین همواره از آب و خاک میهن اسلامی حراست و پاسداری نموده اند افزود: هر تصمیمی که در پالایش واگذاری اراضی به عشایر صورت می گیرد منافع آنان در نظر گرفته می شود و نهایت سعی و اهمتام بر این است که حقوقی از عشایر پایمال نشود.

نیکشاد افزود: عشایر هرقشلاق نمایندگانی را به صورت کتبی به سازمان جهاد کشاورزی معرفی می کنند تابه صورت مستقیم بر کلیه مراحل واگذاری نظارت مستقیم داشته باشند و این نمایندگان با تاکید امضاء خود بر برگه های استخراج آمار و ارقام مربوط به تعداد واحدهای دامی هر خانوار عشایری اجازه نخواهند داد کوچکترین حقی از عشایر غیور و زحمتکش پایمال شود و کلیه تصمیمات متخذه نیز با جلب نظر مساعد و تاکید نمایندگان عشایر صورت خواهد گرفت.

وی از عشایر استان اردبیل خواست به مسئولان و خدمتگذاران خود اعتماد داشته باشند و با پرهیز از چند صدایی با روحیه ای منسجم دست در دست مسئولین خود را برای آغاز بهره برداری از این پروژه مهم ملی آماده نمایند.

انتهای پیام/ح    

واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین به عشایر استان اردبیل

 

 

برچسب ها: عشایر ، واحد دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.