سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور گردشگران عراقی فرصتی مناسب برای تبادل فرهنگ‌ها

وقتی در بازارهای آبادان قدم میزنید حضور پر رنگ خانواده های عراقی در این بازارها کاملا محسوس است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛وقتی در بازارهای آبادان قدم میزنید حضور پر رنگ خانواده های عراقی در این بازارها کاملا محسوس است.

البته بهترین راه برای شناخت این افراد نوع خاصی از مقنعه است که دختران و زنان آنان به سر می بندد، اگر زنانشان هم مانند زنان ما مقنعه به سر کنند آنموقع فقط از یک طریق می توان آنها را شناخت و آن اینکه خودشان بگویند.

قطعا این امر نشان دهنده ی نزدیکی فرهنگ مردم عراق با مردم خطه جنوب است.

اینان غریبه‌های نا آشنا نیستند، همان مردمی هستند که وقتی پا به عراق می گذارید به بهترین نحو پذیرای ما هستند.

آقای راشدی که مغازه تعویض روغن ماشین در آبادان دارد،گفت : من بدون استثناء هر سال در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا می‌روم و هر سال شاهد مهمان نوازی برادران عراقی هستم، آنجا هیچکس احساس غریبی نمی‌کند.

وی افزود : من در طی سفرهای مکرر به شهرهای زیارتی عراق دوستان زیادی در شهرهای بصره ، نجف و کربلا پیدا کرده‌ام ،آنها مردمانی ساده و شیعیان با مهر و محبتی هستند که پس اندازشان را خرج زوار می‌کنند.

آنها بهترین غذاهایشان را به شما می‌دهند در حالی که می دانید شاید زن و فرزندانشان از این غذا چیزی نصیبشان نشود .

یک کارمند آبادانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفت : من چندین بار به عراق رفته‌ام ، حتی یک بار هم در آنجا احساس غریبی نکردم،مردمانی بسیار خوب و مهمان نواز دارد و بسیار به مهمانشان احترام می‌گذارند و هر چه دارند پیشکش مهمانشان می کنند.  

یک بازاری دیگری نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان گفت : من به چندین بار به شهرهای زیارتی کشورمان و عراق رفته ام،  الحق والانصاف عراقی ها خیلی خوب به زوار رسیدگی می کنند.

یک شهروند دیگر آبادانی گفت : از حضور عراقی ها در آبادان و خرمشهر بسیار خوشحالم هم مردمان بسیار خوبی هستند و هم حضورشان موجب می شود که بازارهای ما رونق بگیرد و این برای پیشرفت شهرمان و برای اشتغالزایی جوانانمان بسیار ضروریست .

وی افزود : ما آبادنی‌ها به هیچ عنوان آنان را غریبه فرض نمیکنیم و احساس میکنیم مانند هموطنان خودمان هستند.

یک کاسب  آبادانی هم در همین زمینه  گفت : آبادان 300 هزار نفر جمعیت دارد و شهر بزرگی مانند اهواز بیش از یک و نیم میلیون جمعیت دارد اما تعداد بازارهای آبادان دو تا سه برابر بازارهای اهواز است. اگر این مسافران عراقی نباشند نصف بازارهای آبادان از رونق خواهند افتاد و این مسئله بیکاری را در شهر افزایش میدهد.

یک شهروند دیگر آبادانی نیز گفت: متاسفانه تبلیغات زیادی توسط دشمنان ، ضد مسافران عراقی در منطقه وجود دارد و افراد ساده لوح و البته غیر منطقی هم این تبلیغات را باور می کنند . نمیدانم چرا این افراد کمی تعقل نمی کنند . زیرا حضور گردشگران عراقی موجب رونق صنعت توریسم در منطقه می شود و شکوفایی اقتصادی به دنبال دارد.

وی افزود : باید از ورود مسافران عراقی به منطقه آزاد اروند حمایت کرد زیرا تنها از این طریق میتوان شکوفایی اقتصادی را به دو شهرستان آبادان و خرمشهر بازگرداند.

حال که این فرصت بزرگ تاریخی در منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر برای نزدیکی هر چه بیشتر این دو ملت با هم فراهم شده است ، باید به کوری چشم دشمنان از این فرصت بهره برد و علاوه بر فواید اقتصادی از فواید فرهنگی آن نیز استفاده کرد و دوستی هر بیشتر بین این دو ملت مسلمانان را مستحکمتر کرد.

انتهای پیام / د

گزارش از هدی دریس

برچسب ها: عراق ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.