سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پمپئو بار دیگر ایران را به حمله به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق متهم کرد

وزیر خارجه آمریکا پس از صدور دستور تعطیلی کنسولگری این کشور در بصره، بار دیگر ایران را به نقش‌آفرینی در حمله به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از صدور دستور تعطیلی کنسولگری این کشور در بصره، بدون ارائه هیچ شواهدی، بار دیگر ایران را به نقش‌آفرینی در حمله به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق متهم کرد. 

وی طی اظهاراتی در این باره گفت: «ما پیشتر (اینجا) به دولت ایران گفته‌ایم که ایالات متحده، ایران را "مسئول مستقیم" هرگونه آسیبی به آمریکایی‌ها یا دارایی‌های دیپلماتیک آمریکا در عراق یا هر جای دیگر قلمداد خواهد کرد؛ خواه این حملات مستقیماً به دست نیروهای ایرانی انجام شوند یا توسط شبه‌نظامیان وابسته به آنها.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در ادامه ادعا کرد: «تهدیدات علیه پرسنل و دارایی‌های ما در عراق از جانب ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه‌نظامیانی که تحت کنترل و هدایت قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، هستند، طی هفته‌های گذشته افزایش یافته است. اخیرا از جمله در ۲۴ ساعت گذشته شلیک‌های متعددی به سمت کنسولگری ما در بصره و سفارت‌مان در بغداد صورت گرفته است.»

پمپئو اضافه کرد: «مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که اگر حمله مستقیمی علیه دیپلمات‌های آمریکایی صورت گیرد، پرزیدنت ترامپ تمایزی بین ایران و شبه‌نظامیان موردحمایت آن در عراق قائل نخواهد شد. رئیس‌جمهور و من اولویت مهمتری از تامین امنیت و سلامت شهروندان آمریکایی از جمله دیپلمات‌ها و پرسنل نظامی خود در خارج از کشور نداریم.»

اتهامات وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که ایران هرگونه ارتباط با این حملات را تکذیب کرده است. ماه گذشته پس از تشدید ناآرامی‌ها در بصره و حملات سازمان‌یافته گروهی ناشناس به ساختمان‌های دولتی و دیپلماتیک این شهر از جمله کنسولگری ایران در بصره، گروه‌های مقاومت عراق با بیان اینکه سفارت آمریکا در پس ناآرامی‌ها در بصره قرار دارد، تهدید کردند در صورت تداوم دخالت‌های آمریکا اماکن دیپلماتیک آن را هدف قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
پمپ گو ساکت باش
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
احتمالا میخوان اربعین را بهم بریزند .حداقل با ایجاد جو روانی ....
غفار
۱۱:۰۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
ایران بایداراده کندوتصمیم قوی بگیردومقابل آمریکابایستدتابه حقوق خوددست یابدهرگونه کوتاهی ایران باعث ضایع شدن منافع ایران خواهدشدایران بایدبداندآمریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند.**************** **********************
ایران بایدحیله های آمریکاراباملت درمیان گذاردوآماده رویارویی باآمریکاشود.****************************************
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
ایران انتقام اهواز رو از عربستان و امارات حتما خواهد گرفت
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
خدا خودش کمکمون کنه
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
پمپئو اشتباه کرده که اینطوری اظهارنظر کرده.....
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
پمپئو اشتباه کرده که اینطوری اظهارنظر کرده.....
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
هیچ کار نمیتونی بکنی جنایتکار رذل...کاری نکن خشم رهبر دامنت بگیره بسیجیان بی ترمز را بفرسته طرف شما
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
این رفتارهاشون در ادامه همون سناریو و نقشه حمله به ساختمان کنسولگری ایران در بصره هست .
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
وقتی که به کنسورلگری ایران حمله کردند
کسی را محکوم نکردین حالا واس شما ماله واسه ما بیت المال
کور خوندی ۰۰۰۰
جواد
۰۹:۵۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
ما هنوز خیلی با این آمریکایی های متجاوز و فتنه گر کار داریم فکر نکنم بتوانند آمریکا بتواندعراقی ها را مثل عربستان و امارات بدوشد
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
حالا مثلا چه کار میخای بکنی
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل جنایتکار