قانونگذاران آمریکایی به بهانه آنچه «نفوذ ایران در عراق» خوانده شده، لوایحی را در مجلس سنا و نمایندگان برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و گروه‌های مقاومت عراق تنظیم کرده‌اند.

بهانه جدید آمریکا برای تحریم ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، قانونگذاران آمریکایی به بهانه آنچه "نفوذ فزاینده ایران در عراق" و "حمایت ایران از گروه‌های مسلح عراقی" خوانده شده، اعلام کردند لوایحی را در مجلس سنا و نمایندگان برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و گروه‌های مقاومت عراقی -که نقش موثری در شکست داعش در عراق داشتند- تنظیم کرده‌اند.

تصمیم کنگره برای اعمال این تحریم‌ها پس از آن اعلام شد که کاخ سفید بامداد روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه‌ای ضمن مقصر دانستن ایران در حملات اخیر علیه اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق، مدعی شد از این پس هر حمله‌ای از سوی "شبه‌نظامیان عراقی حامی ایران" علیه کنسولگری این کشور در بصره یا سفارت آن در بغداد صورت گیرد، ایران را مسئول می‌داند.


بیشتر بخوانید: واکنش عراق به فضاسازی‌ آمریکا علیه ایران


این در حالیست که همسو با حملات اخیر به مراکز دولتی و اماکن دیپلماتیک در عراق، کنسولگری ایران در بصره نیز جمعه گذشته مورد تعرض افراد ناشناس قرار گرفت و چندین مقام عراقی از ارتباط عاملان این حمله با کنسولگری آمریکا خبر داده‌اند.

کاخ سفید در این بیانیه که «سارا سندرز» سخنگوی دولت آمریکا آن را قرائت کرد، مدعی شد در صورت تداوم حملات به کنسولگری آمریکا در بصره و سفارت این کشور در بغداد، ایران مسئول آسیب رسیدن به دیپلمات‌ها و دارایی‌های آمریکا در این دو شهر خواهد بود و این حملات، پاسخِ سریع و قاطع آمریکا را به دنبال خواهند داشت.

خبرگزاری رویترز که می‌گوید متن یکی از لوایح تدوین شده را رؤیت کرده، گزارش داده است که سنا با این طرح قصد دارد تحریم‌های «مرتبط با تروریسم» را علیه «گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق» نیز اعمال کند.

این لایحه موسوم به «تحریم نواب تروریستی ایران» که از سوی سه سناتور ضدایرانی به نام‌های «تد کروز»، «مارکو روبیو» و «دیوید پرود» تدوین شده، وزارت خارجه آمریکا را مکلف می‌کند تا فهرستی از گروه‌های عراقی که به زعم واشنگتن مورد حمایت تسلیحاتی ایران قرار دارند، را تهیه کند.

گفته می‌شود که لایحه مشابهی نیز با پیشنهاد «تد پو» در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است اما هنوز جزئیاتی درباره زمان بررسی و به رای گذاشته شدن آنها منتشر نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
خدابفریادمون برسه خدایا خودت کمک کن فقط خودت خدا میتونی کاری کنی ودیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
آمریکا خیلی جنایتکار و رذله ، نباید در مقابلشون کوتاه اومد
آخرین اخبار