سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان فشانی‌های شهدا و ایثار گران بهای امنیت این مرز و بوم است

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: هفته دفاع مقدس یادآورجانفشانی‌های شهداوایثارگری رزمندگان اسلام در ۸سال دفاع مقدس وهمچنین بهای استقلال وآزادی وامنیت این مرزوبوم است.

حجت الاسلام حسن ابادی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت:دشمنان اسلام ودرراس آنان استکبارجهانی و شیطان بزرگ و رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانانشان ازطریق رژیم بعثی عراق در۳۱شهریورسال۱۳۵۹باپاره کردن قرارداد الجزایرکه خط مرزی ایران و عراق را در اروندرود را تعیین میکرد اقدام به تجاوز به مرز و بوم وطن اسلامی ایران کردند.

وی گفت:آن‌ها به قصداینکه انقلاب را متوقف و به شکست بکشانند و مطامع خود را در منطقه تامین نمایند و از گسترش اسلام و انقلاب و نهایتا زمینه سازی ظهور و تشکیل حکومت جهانی جلوگیری کنند که به لطف و تایید الهی و بصیرت و ولایتمداری مردم و رهبری الهی حضرت امام راحل عظیم الشان (ره) به اهداف شومشان نرسیده و به توفیق الهی هیچگاه نخواهند رسید.

وی ادامه داد:باید دانست دفاع مقدس یک شاخصه‌های دارد که بایستی با دقّت مورد توجه جدی همه قراربگیرد و از آن‌ها غفلت نشود بلکه ارتقاء پیدا کند.

وی افزود:اولین ویژگی دفاع مقدس عبارتست از دفاعی بودن آن هم دفاع از حقوق انسانها در مقابل طواغیت و ظالمان که از مقدس‌ترین اقسام جهاداست.

حجت الاسلام با اشاره به دومین ویژگی دفاع مقدس گفت:حاکمیت معنویت در جبهه‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را مشاهده می‌کنیم که جبهه‌های دفاعی این نظام الهی سرشار از روحیه راز ونیاز با معبود و تضرع و استغاثه به درگاه الهی و تجلی عبودیت است.

وی گفت:استقامت و پایداری رزمندگان و فرماندهان غیور در نبردبا دشمن متجاوزاست که رمز پیروزی را شکل می‌دهد.

وی گفت:شجاعت  و دلاوری توام با بصیرت و ولایتمداری فرماندهان در دوران مقدس است که همچون رعد بر دشمنان می‌تازند و لرزه بر دل وجان و تن آنان می‌افکنند.

حجت الاسلام حسن ابادی افزود:حاکمیت روحیه شهادت طلبی وبذل جان وهستی خودبه تبعیت از امام خود سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که برای پایداری دین مبین اسلام به استقبال شهادت می‌روند.

وی گفت:بی اعتنائی به مواهب دنیوی واعتقاد و باور قوی به معاد است که در وجود این عزیزان موج میزندو دنیا را به مثال زندانی می‌بینندکه فاصل بین آن‌ها ومعبود است و برای قرب و تقرب به معبود از آن عبورمیکنند و این از امتیاز‌های جبهه حق علیه باطل است و اگر این عزیزان ورشادت‌های آنان درطول تاریخ بشریت وزمان معاصر نبودوخداوندبواسطه آنان شرّدشمنان دین رادفع نمیکرد دشمنان وفق آیات الهی صومعه‌ها و دیر‌ها و کنیسه هاومساجدراکه درآنهاخداعبادت می‌شدراازبین می‌بردندوالبته خداوندیاری میکندهرکس دین اورایاری کند ووعده الهی تخلف ناپذیراست.

وی گفت:مطابق کلام الهی درآیه۹۵سوره نساء؛ خداوندمتعال به مجاهدین درراه حق درمقابل کسانی که درراه خداقیام نمیکننداجروپاداش عظیم عنایت می‌فرماید.

حجت الاسلام حسن ابادی بیان کرد:جهت پیشبرداهداف عالی انقلاب اسلامی وحاکمیت دین وشکست ترفندهاوتهدیدهاونقشه‌های دشمنان اسلام بایستی ازاین خصیصه هاحفاظت کرد و در تعالی آنهاکوشید و باتمام وجود با نصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ازدستاورد‌های دفاع مقدس پاسداری کرد.

انتهای پیام/ف

هفته دفاع مقدس یادآورجانفشانی‌های شهداوایثارگری رزمندگان اسلام در ۸سال دفاع مقدس است

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.