سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه فرماندهان نظامی میانمار

شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای، فشار بر فرماندهان نظامی میانمار را افزایش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای فشار بر فرماندهان نظامی میانمار را به علت اقدامات وحشیانه آنها ضد مسلمانان روهینگیا افزایش داد. همچنین این شورا تصمیم گرفت یک تیم حقیقت یاب را برای تسریع در تعقیب کیفری این افراد تشکیل دهد.

اقدام این شورا یک ماه پس از آن صورت گرفت که یک تیم حقیقت یاب سازمان ملل متحد اعلام کرد فرماندهان ارتش میانمار از جمله ژنرال مین یونگ هنگین و دیگر ژنرال های ارشد میانمار باید در یک دادگاه بین المللی محاکمه شوند. این پیشنهاد پس از آن مطرح شده است که بیش از نیم میلیون مسلمان روهینگیایی به علت این جنایات مجبور به فرار به بنگلادش شدند.

این تیم حقیقت یاب گزارشی 444 صفحه ای به شورا ارائه داد و جزئیات دقیقی از اقدامات ارتش میانمار در کشتار سازمان یافته هزاران نفر، تجاوز به عنف زنان و دختران و تخریب عمده روستاها ارائه داد. این شورا با رای قریب به اتفاق اعضای خود با یک قطعنامه برای ایجاد یک "ساز و کار مستقل" برای بررسی شواهد، جمع آوری و تجزیه و تحلیل آنها درباره جنایات ضد مسلمانان روهینگیا موافقت کرد.

انتهای پیام/

کشتار مسلمانان روهینگیا

برچسب ها: میانمار ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.